Autoritatile din orasul Sankt Petersburg se confrunta cu o problema ceva mai inedita: locuitorii urbei nu vor sa accepte denumirea de "Bucuresti" data deja unei statii de metrou ce urmeza sa fie inaugurata anul viitor.
Reteaua de metrou urmeaza sa primeasca doua noi statii: "Bukarestskaia" si "Mezdunarodnaia" (ce va fi data in folosinta pana la finele acestui an). "Ambele au fost gandite acum mai bine de 20 de ani. Apoi, proiectul s-a sistat si s-a reluat in 2009, cand s-au gasit banii necesari", suna declaratia Iuliei Sceaveli, purtatorul de cuvant al metroului petersburghez. "In arhitectura statiei sunt redate imagini din Bucuresti, de aceea noi suntem interesati ca denumirea sa fie pastrata. Tematica arhitecturii romenesti este ilustrata in felul in care au fost decorate tavanele si lustrele. Pilonii statiei sunt facuti cu marmora alba, pavajul este din granit. De asemenea, proiectul prevede un mozaic cu un conac bucurestean".
Strada, da, gura de metrou, ba
Dar rusnacii nici nu vor sa auda. Kiril Smirnov, reprezentantul administratiei locale, spune ca cei care s-au adresat municipalitatii au argumentat ca denumirea de "Bucuresti" ar putea induce in eroare pasagerii metroului. Motivatia? "Statia Bucuresti este amplasata pe strada Bucuresti, mare si iubita de toti. Dar artera este foarte lunga, strabate, practic, intreg raionul, de aceea oamenii care nu cunosc foarte bine geografia zonei ar putea sa se incurce, intrucat atunci cind ar iesi la statia de metrou Bucuresti nu ar intelege in ce parte a raionului se afla din punct de vedere teritorial.
Metroul din Sankt Petersburg a devenit operational in 1955. Are cinci magistrale (sunt prevazute noua), cu un total de 65 de statii si 110 kilometri. Zilnic se estimeaza ca transporta 2.500.000 de pasageri.