Descoperirea oamenilor de știință! O omidă ar putea salva planeta de poluarea cu plastic

O omidă ar putea fi salvarea planetei, conform unei noi desoperiri făcută de oamenii de știință, care susțin că această mică vietate ar putea scăpa lumea de poluarea cu plastic.

Omida care ar putea salva planeta de poluarea cu plastic

Omida din specia Galleria mellonella poate consuma diferite tipuri de plastic, chiar și polietilenă, un tip de plastic non-biodegradabil. Descoperirea ar putea sta la baza unei soluţii pentru procesarea ecologică a deşeurilor din plastic.

A lovit cu maşina intenţionat o adolescentă de 14 ani, apoi a abandonat-o pe marginea drumului

Omida a fost descoperită în anul 2017, însă abia marți cercetătorii au publicat o lucrare în "Proceedings of the Royal Society B", în care explică cum această omidă ar putea scăpa lumea de plasticul care poluează planeta.

”Am descoperit că larvele viermilor de ceară, sunt înzestrate cu microorganisme intestinale esențiale în procesul de biodegradare a plasticului”, a declarat Christophe LeMoine, președinte și profesor de biologie la Universitatea Brandon din Canada.

Ce spun oamenii de știință

”Procesul se bazează pe felul în care microorganismele digestive ale omidei accelerează descompunerea polietilenei. Procesul de reciclare consumă în prezent energie care nu se regenerează de la sine. Spre deosebire de alte materiale precum sticla sau metalul, plasticul poate fi reciclat doar într-o măsură limitată. O singură sticlă de plastic poate avea nevoie de 450 de ani pentru a dispărea complet iar procesul duce la eliberarea unor gaze toxice care contribuie la schimbările climatice”. a adăugat cercetătorul.

STUDIU: Fetele au medii mai bune la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat

Totuși, larvele speciei comune, numită Galleria mellonella sunt considerate periculoasă pentru stupii de albine, iar excrementele omidei sunt, într-o oarecare măsură, toxice pentru mediul înconjurător. conform CNN.

Ministrul Economiei spune că ar exista o suspiciune de coronavirus la o angajată de la OSIM... Gașca Zurli anulează toate reprezentațiile din luna martie, de teama coronaviruslui...