Ajustari de tarife
O alta lege separata va permite ajustarea de tarife, „dincolo de sistemul actual de indexare cu inflatia, in conformitate cu planul de acoperire a cheltuielilor curente din venituri si a cheltuielilor de capital din subventii. Metrorex isi va diminua costurile de intretinere cu cel putin 30% pana la sfarsitul anului", se arata in scrisoarea de intentie a guvernului catre FMI. In nota de fundamentare a noii legi se arata ca „infiintarea AMTB asigura premisele unei dezvoltari sustinute a zonei printr-un transport public integrat, adecvat nevoilor economice in plina dezvoltare, dezvoltarea infrastructurii si imbunatatirea mobilitatii necesare extinderii zonelor industriale si rezidentiale, crearea de economii bugetare ce pot fi alocate dezvoltarii de proiecte de infrastructura". In actul guvernamental se mai arata ca infiintarea AMTB va ajuta la „cresterea numarului de operatori si a concurentei in acest sector, cu efecte benefice asupra calitatii serviciilor si a rezultatelor economice ale acestora".
"Intrarea in vigoare a noii autoritati nu inseamna ca principalii operatori, RATB si Metrorex, isi vor pierde autonomia, dimpotriva, si-o vor pastra, avand in continuare statute proprii. AMTB va avea doar rolul de reglementator. Si este bine de stiut ca vor fi reglementati inclusiv operatorii privati. Adica nu vor mai putea sa-si ia licente unde si cum vor, cum se intampla cu transportul cu maxi-taxi, de exemplu. In plus, va fi reglementata inclusiv activitatea de taximetrie a firmelor private", explica Gheorghe Udriste.
Citeste articolul complet pe Financiarul
foto: Antena1