Autoritatea Metropolitana de Transport va coordona si operatorii privati

Noua institutie va reglementa atat activitatea de maxi-taxi, cat si pe cea de taximetrie din Bucuresti si zona limitrofa. Autoritatile romane au promis FMI ca anul acesta, mai precis pana la sfarsitul acestei luni, vor infiinta Autoritatea Metropolitana de Trans­port Bucuresti (AMTB).





„Reglementarea noii Autoritati va fi terminata in septembrie sau octombrie, iar dupa ce autoritatile vor definitiva si bugetul, Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti va intra efectiv in vigoare. Asta inseam­na sfarsitul lunii decembrie sau in­cepu­tul lui ianuarie 2012. Dar cred ca totusi va functiona de la sfarsitul acestui an"

Ajustari de tarife


O alta lege separata va permite ajustarea de tarife, „dincolo de sistemul actual de indexare cu inflatia, in conformitate cu planul de acoperire a cheltuielilor curente din venituri si a cheltuielilor de capital din subventii. Metrorex isi va diminua costurile de intretinere cu cel putin 30% pana la sfarsitul anului", se arata in scrisoarea de intentie a guvernului catre FMI. In nota de fundamentare a noii legi se arata ca „infiintarea AMTB asigura premisele unei dezvoltari sustinute a zonei printr-un transport public integrat, adecvat nevoilor economice in plina dezvoltare, dezvoltarea infra­structurii si imbu­natatirea mobilitatii necesare extinderii zonelor industriale si rezidentiale, crearea de economii bugetare ce pot fi alocate dezvoltarii de proiecte de infra­structura". In actul guvernamental se mai arata ca infiin­tarea AMTB va ajuta la „cresterea numarului de operatori si a concu­rentei in acest sector, cu efecte benefice asupra calitatii serviciilor si a rezul­tatelor economice ale acestora".

"Intra­rea in vigoare a noii autoritati nu in­seamna ca principalii operatori, RATB si Metrorex, isi vor pierde autonomia, dimpotriva, si-o vor pastra, avand in continuare statute proprii. AMTB va avea doar rolul de regle­mentator. Si este bine de stiut ca vor fi reglementati inclusiv operatorii pri­vati. Adica nu vor mai putea sa-si ia licente unde si cum vor, cum se in­tampla cu transportul cu maxi-taxi, de exemplu. In plus, va fi reglementata inclusiv activitatea de taximetrie a firmelor private", explica Gheorghe Udriste.

Citeste articolul complet pe Financiarul

foto: Antena1

Ultimele știri