Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă se transformă, de la o zi la alta, într-o dezamăgire profundă pentru români.
Ce se întâmplă când, aflat la locul de muncă, suni de urgenţă la 112 pentru că o colegă a leşinat şi nu mai reacţionează? Victima poate muri cu zile.
Un bărbat a povestit întreaga discuţie cu cei doi angajaţii care i-au preluat apelul disperat:
"În jurul orei 15:00 - 15:10, am sunat la 112. Îmi răspunde o doamnă, mă întreabă ce problemă am și cum mă numesc. Îi spun cum mă numesc şi că o colegă a leșinat și nu mai reacționează. Mă întreabă cum o cheamă, câți ani are, îi transmit doamnei, după care îmi cere adresa şi un punct de reper. Îmi face legătura cu un alt coleg și o iau de la capăt, răspunzând la aceleaşi întrebări.
Cea de-a doua persoană tot insistă cu adresa şi punctul de reper! Nervos, am ridicat tonul puțin și i-am cerut să trimită salvarea mai repede că moare femeia. Ce răspuns credeţi că am primit? <<Haideți, domnule, că nu moare nimeni. Trebuie să îmi dați un punct de reper, dacă vreți să ajungă ambulantă mai repede>>. A tot insistat cu punctul de reper, deși îi spusesem deja și adresa și punctul, şi mi-a închis telefonul în nas", povestește bărbatul, angajatul unei firme din județul Ilfov.