Casa de pensii din România obligă pensionarii stabiliți în străinătate să demonstreze de două ori pe an că n-au murit printr-un certificat de viață. Această nouă lege este supusă dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Muncii. Află cine plătește costurile acestei proceduri.
Procedura de trimitere a certificatului de viață către România este stabilită de către președintele Casei Naționale de Pensii publice.
„Pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii drepturilor băneşti acordate de casele teritoriale de pensii stabiliţi pe teritoriul altor state, denumiţi în continuare beneficiari nerezidenţi, au obligaţia de a transmite semestrial, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie ale fiecărui an, un certificat de viaţă”, se arată la alin. (5) al art. 102 din noua lege a pensiilor.
- Scandal pe noua lege a pensiilor! Prevederile care nemulțumesc majoritatea pensionarilor
- Legea Pensiilor 2018. Cine rămâne fără pensia de invaliditate și ce modificări sunt
Cine suportă costurile procedurii?
„ Cheltuielile generate de transferul în străinătate al prestaţiilor de asigurări sociale, inclusiv comisioanele de schimb valutar, se suportă de beneficiar, cu excepţia plăţilor care intră sub incidenţa Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.113/2009 privind serviciile de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr.197/2010, în cazul acestora din urmă comisioanele fiind suportate, proporţional, de către beneficiar şi de către casele teritoriale de pensii. Cheltuielile generate de transferul din străinătate al prestaţiilor de asigurări sociale, cuvenite şi neîncasate, se suportă din bugetul asigurărilor sociale de stat”