Live acumObservator 12
Prime Time 20:00Sacrificiul

Răsturnare de situație în cazul copilului mort la Pitești, în urma unei anestezii. Ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologului

Noi detalii ies la iveală în cazul copilului de doar patru ani de la Pitești, care a murit după ce i s-a făcut anestezie totală într-un cabinet stomatologic. Potrivit unui asistent care a dorit să-și păstreze anonimatul, copilului i s-a făcut analgo-sedare. 

Răsturnare de situație în cazul copilului mort la Pitești, în urma unei anestezii. Ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologului

Mai exact, specialistul spune că propofolul folosit pentru analgo-sedare nu este sigur pentru copiii sub 16 ani. În cazul acestora, substanța poate da reacţii adverse severe precum oprirea respiraţiei, hipotensiune şi bradicardie severă.

De asemenea, el a precizat că copilului nu i-a făcut anestezie totală, care se face cu pacientul intubat, numai într-un bloc operator, ci analgo-sedare.

El este medicul care l-a anesteziat pe copilul de patru ani, care nu s-a mai trezit niciodată. Băiețelul din Pitești a murit

Este o sedare, este un amestec de midazolam cu propofol care dă o stare mai profundă, uneori şi spre hipnoză, somn, care permite anestezistului să-şi facă anestezia locală, şi confortul pacientului”, a explicat anestezistul.

Medicul spune că analgo-sedarea se practică în multe cabinete, dar nu este recomandată la copiii sub 16 ani din cauza reacțiilor adverse pe care le are.

Ministrul Sănătății susține că substanța care l-a ucis pe copilul de patru ani este aceeași care l-a omorât și pe Michael Jackson

„Pentru sedare, partea premergătoare hipnozei, este contraindicat să se facă la copiii sub 16 ani pentru că nu este stabilită siguranţa propofolului la această categorie de pacienţi”, a declarat medicul anestezist.