Antena Căutare

Dieta ideală, descoperită la Harvard. Ce alimente sunt recomandate

Dieta sănătoasă, descoperită la Harvard. Ce alimente trebuie restricționate. Află din articolul a1.ro, ce alimente conține dieta ideală și în ce cantitate ar trebui să fie consumate pentru sănătatea fiecăruia dintre noi și a planetei în care trăim

Dieta | pixabay.com

Dieta sănătoasă, descoperită la Harvard. Ce alimente trebuie restricționate. Află din articolul a1.ro, ce alimente conține dieta ideală și în ce cantitate ar trebui să fie consumate pentru sănătatea fiecăruia dintre noi și a planetei în care trăim

O nouă dietă prezentată de cercetătorii de la Harvard ne arată nu doar că putem îmbunătății sănătatea organismului uman, dar și sănătatea planetei. Această dietă sănătoasă presupune dublarea consumului de nuci, fructe, legume şi înjumătăţirea cantităţilor de carne şi zahăr consumate.

Dacă toată lumea ar urma această dietă pentru sănătatea întregii planete, atunci peste 11 milioane de decese premature ar putea fi evitate anual. Mai mult decât atât, emisiile de gaze cu efect de seră ar fi reduse şi ar putea fi conservate mai multe regiuni de uscat, apă şi biodiversitate.

Cum ne ajută dieta propusă de cercetători

Articolul continuă după reclamă

Tim Lang, conducătorul studiului și profesor la Universitatea din Londra, afirmă "Hrana pe care o consumăm şi felul în care o producem determină sănătatea oamenilor şi a planetei, iar în momentul de faţă nu procedăm deloc cum trebuie".

Dacă nu ne transformăm obiceiurile alimentare, asigurarea hranei pentru o populaţie de 10 miliarde de oameni până în 2050 sub forma unei diete sănătoase şi sustenabile va fi imposibilă.

Cercetătorul a mai adăugat: "Avem nevoie de o revizuire semnificativă, care să schimbe sistemul alimentar global la o scară nemaivăzută până acum".

Pe lângă faptul că această dietă sănătoasă ar îmbunătăți considerabil calitatea vieții umane, aceasta ar putea ține departe multe boli cronice precum obezitatea, diabetul, malnutriţia sau diverse tipuri de cancer. Toate acestea sunt legate de o dietă săracă.

Noul studiu făcut de cercetători

Dieta planetară propusă de oamenii de știință reprezintă un proiect de cercetare ce a durat 3 ani, fiind realizat la solicitarea revistei de sănătate "The Lancet". La proiect au participat 37 de specialişti din 16 ţări.

Pentru anumite regiuni, ar fi necesare schimbări chiar mai drastice: locuitorii Americii de Nord, spre exemplu, consumă de aproape 6,5 ori mai multă carne roşie decât cantitatea recomandată, în timp ce locuitorii din Asia de Sud mănâncă doar jumătate din cantitatea sugerată de dieta planetară.

Pentru reglarea consumului de legume care conţin amidon cum ar fi cartoful sau maniocul ar fi nevoie de mari schimbări în regiunea Africii Subsahariene, unde oamenii mănâncă în medie de 7,5 ori mai mult decât cantitatea recomandată.

Adoptarea acestei diete pe plan global este o speranţă ambiţioasă, cu atât mai mult cu cât există o mare inegalitate în ceea ce priveşte accesul la hrană pe glob. Walter Willet de la Universitatea Harvard din SUA a declarat "Peste 800 de milioane de oameni nu au hrană suficientă, în timp ce mult mai mulţi consumă o alimentaţie nesănătoasă, care contribuie la deces prematur şi boli". Acesta a mai precizat : "Dacă nu reuşim să o implementăm în totalitate, ar fi bine să încercăm să facem cât de mult putem".

Potrivit cercetătorilor, alimentaţia nesănătoasă provoacă mai multe decese şi boli în prezent, în întreaga lume, decât relaţiile sexuale neprotejate, alcoolul, drogurile şi fumatul laolaltă. De aceea, se impune să luăm măsuri în ceea ce privește alimentația noastră și să adoptăm o dietă sănătoasă.

Citește și:

-Dieta Rina, cea mai populară dietă printre românce. Cum le-a schimbat viața

-ADEVĂRUL despre Dieta Rina, cea mai ”eficientă” dintre toate. 20 KG în 3 luni

Sursă foto: pixabay.com

România, țara supusă celui mai mare atac din ultima vreme: „Suntem cei mai afectați din lume. E un asalt fără precedent”... De unde provine tradiția înnoirii hainelor de Paște, în familiile din România. Tu știi?...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
Primul lanț de magazine din România care oprește importurile și vinde doar fructe și legume de sezon de la producători locali
Primul lanț de magazine din România care oprește importurile și vinde doar fructe și legume de sezon de la...
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
Rezultate Loto azi, 11 iunie 2026. Numerele câștigătoare joi la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super Noroc și Noroc Plus
Rezultate Loto azi, 11 iunie 2026. Numerele câștigătoare joi la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super Noroc și Noroc Plus
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D și trei muncitori
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D... Antena3.ro
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat Redactia.ro
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale UseIT
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x