Live acumTe cunosc de undeva!
Prime Time 20:00Film: Eroi de sacrificiu

Elevii nu vor mai fi obligați să memoreze comentarii. Anunțul de ultimă oră făcut de ministrul Educației

Elevii nu vor mai fi obligați să memoreze comentariile, potrivit ministrului Educației și Cercetării, Monica Anisie, care a declarat că le va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze comentarii.

Elevii nu vor mai fi obligați să memoreze comentarii. Anunțul de ultimă oră făcut de ministrul Educației

"Răspund în calitate de profesor de limba română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-şi dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text, eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. (..) Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limba română va fi că trebuie să înveţe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Naţională nişte comentarii. Nu, pentru Evaluarea Naţională chiar nu trebuie să înveţe nişte comentarii, ci trebuie să realizeze pe un text la prima vedere o compunere şi rolul profesorului la clasă este acela de a crea competenţa de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere, iar, în ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte şi anume particularităţile de construcţie ale unui text", a explicat Anisie.

Rezultate PISA 2018: Dezastru în învățământul din România! Procentul analfabetismului funcțional a crescut la 44%

În opinia sa, profesorul de română trebuie să creeze competenţe de interpretare de text şi să-i înveţe pe elevi să înţeleagă un text literar şi nu să îi pună să reproducă acele comentarii.

"Ceea ce ne spune, de fapt, şi rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica şi pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba şi literatura română, dar poate ne trage şi un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcţia subiectelor pentru evaluările naţionale. (...) Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele şi ce competenţă urmăreşte să dezvolte copilului", a explicat ministrul.

Testele PISA, anunțul Ministrului Educației. Profesorii ar putea da și ei examene de evaluare periodice

Puțin peste 50% dintre elevii români sunt capabili să-și folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi. România a obținut rezultate mai slabe la testele PISA 2018 comparativ cu testările din 2015 și 2012, atât la matematică – 430 puncte, cât și la Științe – 426 puncte și la Citire – 428 puncte, potrivit raportului publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Rezultatele de la testarea din 2018 sunt mai slabe decât la cea din 2015, an în care România a fost în ușor regres față de 2012. Rezultatele PISA din 2018 mai arată că România se înscrie în rândul celor trei țări în care performanțele la matematică au scăzut. Raportul PISA 2018 arată că numai în Malta, România și Taiwan, scorul la matematică este mai mic în 2018 față de 2015.