Exista trei indicatori dupa care trebuie sa ne uitam: consumul de combustibil, performantele pe apa si zgomotul anvelopei. Toate datele se regasesc acum pe noile anvelope. Cele mai performante sunt cele din categoria A, iar cele mai slabe sunt de tip G. Diferenta dintre ele se vede cu ochiul liber, mai ales la franare pe carosabil umed.
Un simplu test arata ca masina echipata cu anvelope superioare franeaza aproape instant. Cu cat anvelopa este mai putin eficienta, cu atat masina franeaza mai greu. Diferenta dintre cele doua masini poate fi chiar si de 18 metri.
Deocamdata, soferii nu pot achizitiona din Romania anvelopele din categoria A pentru ca nu sunt disponibile. Ar putea fi scoase la comercializare abia anul viitor. Cei care vor siguranta pe sosele trebuie sa se multumesca doar cu anvelopele din categoriile B si C.
Si la capitolul consumului de combustibil, eficienta anvelopelor este semnificativa. O anvelopa superioara poate aduce o economie de benzina sau motorina de aproape jumatate de litru la suta de kilometri. Mai exact, o masina echipata cu anvelope tip A va economisi, la 10.000 de kilometri, un plin de combustibil, fata de o masina cu cauciucuri G.
Oficialii Uniunii se gandesc insa si la zgomotul produs de anvelope: nu trebuie sa depaseasca mai mult de 73 de decibeli. Insa performanta costa. O anvelopa din categoria A sau B poate ajunge si la 1.500 de lei.
Relaxare la o bere si o tigara! Ce fac elevii romani cand chiulesc de la ore... SPECIAL! A scapat de heroina, a dat de "droguri legale". Viata lui Dorel, un drum intre ghena de gunoi si maga...