Intr-o luna se deschide prima ruta pe centura feroviara, intre Gara de Nord si Gara Progresul

Locuitorii din afara Capitalei vor putea ajunge in centrul Bucurestiului cu trenul. Prima ruta deschisa pe centura feroviara va face legatura intre Gara de Nord si Gara Progresul. Si va fi disponibila chiar de luna viitoare, promit guvernantii. Asta desi mai sunt multe de facut: calea ferata este plina de buruieni, iar garile vechi nu sunt pregatite sa-i primeasca pe calatori.

Angajatii abia isi mai aduc aminte cand a trecut pe aici ultimul tren de calatori. Acum sunt doar trenuri de marfa particulare. Calatorii se vor întoarce însa peste o luna. Gara Progresul va fi capatul de linie al primei rute de pe centura Capitalei.

Trenul va pleca de la Gara de Nord si va ajunge la Chitila. Va trece prin Bucuresti - Vest, Domnesti, Jilava, pana la Gara Progresul. Deocamdata nu se stie cate statii vor fi disponibile. Garile sunt vechi si nu au mai fost folosite de ani de zile, iar renovarile improvizate vara aceasta lasa de dorit.

Calatorii care vor ajunge in Gara Progresul vor gasi, în sala de asteptare, mobilier mai vechi de 20 de ani. Unele banci, e clar ca nu mai pot fi folosite. Nu cred ca ar fi recomandabil sa ma asez aici. Iar mobilierul nu a intrat în programul de reabilitare.

Nici toaletele nu sunt într-o stare mai buna. Au fost vopsiti peretii, dar nu s-au facut racordarile la utilitati. Tot cu bidineaua si matura s-au facut reabilitarile si la celelalte gari. La Jilava, sala de asteptare este proaspat zugravita, dar mobilierul lipseste. Oficialii promit insa ca vor rezolva problema.

In functie de cerinte, aceste trenuri vor functiona cu o frecventa de 20 sau 30 de minute. Vor fi trei variante de bilete: 2 lei doar cu trenul, pentru tren si metrou sau ratb, calatoria va costa 5 lei si va dura o ora, iar pentru tren, metrou si RATB - 7 lei, cu o durata de o ora si jumatate. Biletele vor putea fi cumparate si din gari.

La sfarsitul acestui an ar fi trebuit sa se finalizeze lucrarile esentiale pentru punerea in functiune a centurii feroviare a Capitalei. CFR a finalizat o parte din lucrari si ar trebui sa inceapa reabilitarea statiilor. Potrivit proiectului, centura ar fi trebuit sa fie deschisa etapizat inca din acest an, iar pe traseu sa fie introduse mijloace de transport in comun care sa faca legatura cu statiile RATB si de metrou. Problema cea mai mare sunt statiile. Multe au fost construite pentru transportul de marfa, si nu corespund pentru transportul de calatori. In multe cazuri, ele nu se leaga de reteaua rutiera, iar daca se leaga sunt intr-o avansata stare de degradare.

Parteneri
Mutabal. Salată de vinete cu tahini, din bucătăria orientală
Nu lăsa să treacă sezonul vinetelor fără să prepari o rețetă deosebită de salată de vinete cu tahini. Îți propunem să testezi un preparat originar din bucătăria orientală, cunoscut sub numele de mutabal.
Catine.ro
Ultimele știri