Acest lucruva înceape încă de la grădiniţă, chiar dacă cei mici nu citesc, educatoarele ar urma să facă asta pentru ei. Vorbind în cifre, ar fi o schimbare binevenită, dacă ţinem cont că în România, 42% dintre copii sunt analfabeţi funcţional. Adică nu inteleg ce citesc, nu ştiu să citească o hartă, nu ştiu cum pot folosi informaţia din cărţi în viaţa de zi cu zi şi aşa mai departe. Ori lectura ar putea schimba lucruri în sensul ăsta.
Problema este că noua iniţiativă ridică deja câteva semne de întrebare. Acasă părinţii pot controla dacă într-adevăr copiii lor citesc. Relativ, caci nu știm ce fac ei de fapt și dacă nu cumva au telefonul ascuns sub patură.
Dar la şcoală? Imaginţi-vă că profesorii au o programă pe care trebuie să o respecte. Lecţii care trebuie parcurse, pentru a se încadra în materie.Ori cele 20 de minute pe zi ar răpi timp, în contextul în care orele scurtate iarna au doar 45 de minute. În plus, recomandarea Ministrului este valabilă pentru toţi dascălii, indiferent de materiile pe care le predau.
Rămâne de văzut cam cum se vor aranja lucrurile în aşa fel încât timpul care ar urma să fie alocat pentru lectura de la şcoală să şi devină realitate. România se află pe ultimul loc în Europa la consumul de carte. Adică citim puţin, spre deloc. Mai bine de 90% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an.
Alarmant, mai ales dacă ne gândim că cercetătorii au descoperit şi un beneficiu nebănuit al lecturii. Jumătate de oră de citit pe zi poate prelungi chiar viaţa.
INML publică rezultatele necropsiei pe cord a Cristinei Țopescu: "Avea o inimă ceva mai grasă decât este normal să ... Ce mesaj i-a scris un copil de șapte ani învățătoarei sale, după ce s-a săturat să fie bătut și umilit de colegi. Mama l...