Ministrul Educației vine cu noi idei privind organizarea în sistemul de învățământ românesc. Una dintre ele îi vizează pe elevii din clasele primare.
Ecaterina Andronescu a declarat că ia în calcul înfiinţarea unor clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale. Propunerea nu este sprijinită însă de specialişti şi nici de unii părinţi.
„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimite în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă să le putem asigura profesori de sprijin”, a spus ministrul, potrivit digi24.ro.
Specialiştii atrag însă atenţia că o astfel de schimbare nu va creşte performanţele elevilor vizaţi. Reprezentanţii UNICEF consideră că nu asta ar fi soluţia pentru a creşte performanţele acestor copii, motivând că din experienţa de până acum, elevii învaţă mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii, mai scrie sursa citată.
Şi părinţi ai unor copii diagnosticaţi cu autism amintesc de importanţa integrării sociale a acestora.
Bărbatul din Vaslui lua și el bătaie de la nevastă! A filmat-o în timp ce-și lovea copiii, ca să fie crezut de polițiști... Mașină distrusă pe DN1, între Bușteni și Predeal, de pietrele căzute pe asfalt. Șoferii aflați în coloană se tem pentru ...