Speriaţi de previziunile economice şi fără prea multe ispite de tipul restaurantelor şi mall-urilor, românii au învăţat în pandemie să economisească.
Studiul făcut de o firmă de recrutare arată că angajații români şi-au limitat cheltuielile la strictul necesar, aşa că primele lucruri la care au renunţat au fost hainele noi.
Conform aceluiasi sondaj, pe primul loc la achizitii amanate sau reduse sunt hainele. 48% dintre respondenti au spus ca în timpul pandemiei nu au cumparat obiecte vestimentare, iar 45% au renuntat la vacantele si excursiile. tot atatia nu si/au mai cumparat obiecte elctronice si electrocasnice. in timp ce 33% au renuntat la obiecte ce tin de hobby/urile lor.
CHELTUIELI AMÂNATE:
- haine noi - 48%
- călătorii/vacanţe - 45%
- electronice/electrocasnice - 44%
- hobby-uri - 33%
(sursă: companie de recrutare)
Şi noul stil de viaţă a venit cu un altfel de comportament de consum. Peste 30% dintre români au început să gătească mai mult acasă şi să facă sport în aer liber.
Nu doar obiceiurile de consum s-au schimbat ci şi modul în care companiile îşi recrutează angajaţii. Astfel tot mai multe firme aleg să facă interviurile de angajare online.