Astăzi a fost prezentat un proiect de Ordin al ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, privind acordarea concediilor medicale şi indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate pe perioada stării de urgenţă.
Astfel, se va elimina necesitatea prezentării la ghişee sau la medicul de medicina muncii.
Documentul ce atestă starea de carantină a persoanei asigurate, în baza căruia este eliberat certificatul de concediu medical, se poate trimite şi prin mijloace electronice.
Certificatele de concediu medical, acordate pentru risc maternal, se eliberează şi se plătesc fără avizul medicului de medicina muncii.
Aceste reglementări sunt valabile pe perioada stării de urgenţă instituită prin Decretul 195/2020 şi au ca scop prevenirea îmbolnăvirilor.
A fost înregistrat al 6-lea deces al unei persoane infectate cu noul coronavirus (COVID-19)... Românii întorși din Italia nu vor mai fi testați! Ce schimbări anunță autoritățile...