La acestea se va aduga cel mai scump proiect din istoria Bucurestiului, Autostrada Suspendata, investitite de 1,570 miliarde de euro, o sosea de 12,5 kilometri, botezata Diametrala Nord-Sud, care va permite traversare in doar in 12 minute a orasului, Pasajul Mihai Bravu dar si parcarile subterane de la Piata Universitatii si Charles de Gaulle.
6 kilometri de "autostrada pietonala"
Reorganizarea centrului Capitalei va incepe cu bulevardele Magheru si Calea Victoriei. „Autostrada pietonala” va incepe din Piata Romana si va tine pana la Piata de Flori, trecand o parte pe la Parlament iar cealalta pe la tribunal si Antim . Aceasta va presupune trotuare largite, spatii publice cu piatete si scuaruri. Pe Bulevardul Magheru circulatia auto se va reduce cu cel putin o banda iar pe Calea Victorie circulatia auto va fi reorganizata.
Podul Calicilor va fi refacut
Tot pentru traficul pietonal se vor reconstrui Podul Calicilor care a fost desfiintat dar si podul Mihai Voda. La Tribunal, in continuarea strazii Selari va exista un alt pod pietonal care sa asigure traversarea bulevardului pana la Antim. Zona va avea si parcaje subterane si cafenele.
Reamenajarea Pietii Universitatii
Pentru reamenajarea Pietii Universitatii Primaria Capitalei a anuntat o investitie de 500.000 de euro cu posibilitatea sa mai creasca in functie de calitatea materialelor folosite. Proiectul initial, pentru care s-a organizat un concurs de solutii, prevedea „ o solutie simpla dar spectaculoasa”. Zonele semipietonale trebuia pavate cu piatra cubica, esplanada construita din piatra nobila care sa puna in valoare cele patru statui iar partea dinspre strada Academiei ar fi trebuit umpluta cu vegetatie abundenta, inalta, cu rol de izolatie fonica a pietii. Intreaga suprafata ar fi trebui umpluta cu lampadare care pe langa rolul de iluminat ar fi trebuit sa asigure protectie in calea soferilor care ar fi dorit sa-si parcheze masinile. Numai ca solutia castigatoare a fost schimbata de Primaria Capitalei pe ultima suta de metri. In urma apropierii de finalizare a lucrarilor la parcajul subteran a rezultat o mare groapa in mijlocul pietei care va fi umpluta de firma Luxten cu un stalp de 19 metri inaltime. O alta modificare o reprezinta schimbarea pavajului . Piatra cubica va fi inlocuita cu dale de piatra pe motiv ca bucurestenii s-a plans ca aluneca pe cea cubica. Cea de a treia schimbare o reprezinta pozitionarea gurilor de aerisire ale parcarii subterane. Ele vor avea o inaltime de un metru si sunt pozitionate chiar in mijlocul pietii. Lucrarile de reamenajare a Pietii Universitatii ar trebui finalizate pana la sfarsitul lunii septembrie.
Citeste continuarea pe Income Magazine!
FOTO: Intact images
UPDATE! Ancheta DNA: Mai multi directori de regionale CFR, acuzati de luare de mita. Spaga ajungea la 100.000 de euro pe... Pelerinii s-au aliniat la o coada kilometrica pentru a se ruga la moastele Cuviosului Nectarie...