Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunțat suspendarea transportului public de cetățeni pe ruta București-Ilfov începând de astăzi, 31.10.2018.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România îşi cere scuze faţă de clienţii care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgenţă pe care transportatorii le vor lua, în zilele următoare, dar îi roagă pe cei afectaţi de această situaţie să înţeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România. Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele şi microbuzele între Bucureşti şi localităţile din Ilfov. În ultimii ani, firmele care operează curse între Bucureşti şi Ilfov au investit peste 20 de milioane de euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj şi pentru care se plăteşte leasing fără să circule pe vreun traseu”, au declarat reprezentanţii COTAR, într-un comunicat de presă transmis luni, precizează Mediafax.
Reprezentanţii Confederaţiei susţin că au luat această decizie, „din cauza faptului că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piaţă”.
Acum şase luni, Autoritatea Metropolitană de Transport a fost desfiinţată, astfel că atribuţiile în privinţa serviicilor de transport persoane Bucureşti-Ilfov au fost transferate, în subordinea Primarie Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public (ADITP).
„În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov”, adaugă reprezentanţii COTAR.
ADITP Bucureşti-Ilfov nu a luat nicio decizie privind atribuirea licenţelor de transport, în condiţiile în care specialiştii acestei asociaţii, odată cu preluarea regelementării acestui serviciu, aveau obligaţia să prezinte strategia privind atribuirea licenţelor, un studiu de fundamantare, astfel încât operatorii de transport să îşi pregatească din timp investiţiile în flotele auto, potrivit reprezentanţilor Confederaţiei citate. În plus, ei mai precizează că această Asociaţie nu a luat nicio decizie în privinţa reglementărilor transportului public de persoane între Bucureşti şi Ilfov şi nici nu a rezolvat problema emiterilor de licenţe pentru acestea.
„Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care a preluat atribuţiile, nu este competentă să gestioneze acest domeniu”, au mai spus reprezentanţii COTAR.
Aceştia menţionează că autorităţile nu respectă deciziile justiţiei, hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 2017, prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, şi nici sentinţa din 2018 a Tribunalului Bucureşti, prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legătura între Capitală şi localităţile din Ilfov.
„Refuzul autorităţilor de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor şi licenţelor, pe rutele de transport între Bucureşti şi Ilfov, ascunde sub preş un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019. Credem că se urmăreşte interesul societăţilor de transport nou înfiinţate şi finanţate de bugetele locale ale primăriilor din oraşele resedinţă de judeţ. Transportatorii nu au primit niciun leu pentru achiziţia de autobuze - suportă integral achiziţia de mijloace de transport. Se încalcă principiul liberei concurenţe privind condiţiile de acces la piaţa transportului de persoane”, a declarat Dan Leasă, prim vicepreşedinte COTAR-filiala Ilfov.
De asemenea, transportatorii cer armonizarea legislaţiei naţionale cu cea europeană, precum şi înnoirea parcului auto într-un mediu concurenţial, în condiţii egale de acces la piaţa transportului de persoane Bucureşti-Ilfov, conform Mediafax.
Lovitură pentru sute de mii de elevi care susțin Evaluarea Națională și Bacalaureatul în 2019! Se schimbă totul din 2019... Panică într-un tren pe ruta Suceava! Călătorii, speriați că într-un vagon s-ar afla o bombă. Ce au găsit polițiștii?...