- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Pentru cei din generația millennials, timpul liber, dezvoltarea personală, autonomia sunt deseori lucruri mai importante decât banii.
Dacă în trecut stabilitatea unui loc de muncă și a unui salariu satisfăcător erau de ajuns pentru a fideliza angajații, astăzi companiile trebuie să depună eforturi substanțiale și să creeze experiențe ce se găsesc la intersecția dintre viață personală, muncă și joacă, pentru a atrage de partea lor tinerii de valoare din noua generație. Iată cum trebuie să fie un astfel de loc de muncă:
Un loc „people- oriented”
Este important ca arhitectura și designul unui loc de muncă modern să nu fie gândit doar dintr-o perspectivă economică sau de marketing, ci în primul rând să țină cont de oamenii care lucrează acolo. Astfel mediul de lucru ideal trebuie să fie cât mai prietenos, ecologic, realizat în culori vii și cu un design dinamic.
Se dorește cât mai multă lumină naturală și dacă acest lucru nu este posibil, soluția este implementarea unor sisteme moderne de iluminat, la intersecția dintre artă și tehnologie, care să aibă efecte psihologice și fizice benefice asupra celor din încăpere. O soluție populară astăzi este folosirea becurilor cu LED care pot emite o varietate de culori și care permit reglarea intensității și a temperaturii de culoare, de la cald la rece, în funcție de nevoile angajaților.
Cei din generația millennials apreciază în mod special și designul biofilic, adică popularea spațiilor în care activează cu plante, pereți verzi, sisteme naturale etc., care îi ajută să se conecteze la natură, să devină mai creativi și mai relaxați.
2. Un loc unde au parte de pauze de calitate
Cei din generația millennials au crescut înconjurați de o adevărată cultură a cafelei, de la coffee shopuri, la sute de tipuri de cafele și moduri de preparare a acestora, așadar un aparat de cafea comun și depășit nu este deloc o soluție bună dacă vrei să creezi un mediu motivant pentru noua generație, scrie forbes.com.
Compania trebuie să investească într-un aparat de făcut cafea performant sau cel puțin în boabe de calitate. O variantă este asocierea cu un producător sau furnizor local de cafea bună și organizarea de degustări de cafea pentru angajați.
Tot la capitolul pauze de calitate sunt și camerele de relaxare sau camerele cu jocuri, care rivalizează deseori cu parcurile de distracții și care au devenit obligatorii, mai ales în cadrul companiilor tinere sau a celor vizionare cum sunt Google sau Miscrosoft.
Camere de jocuri, piscine în curtea clădirii de birouri dar și camere de yoga și meditație sunt câteva dintre aceste spații create pentru ca angajații să se poată deconecta și în care să găsească o motivație în plus pentru a veni la muncă.
3. Un loc pentru afirmare
Un alt trend pentru companii, impus de generația millennials dar și de creșterea popularității muncii de acasă, este de a oferi angajaților spații alternative de lucru cum ar fi bibliotecile, cafenelele și lounge-uri. De cele mai multe ori regulile într-un asemenea loc sunt destul de stricte, nu ai voie să vorbești tare la telefon sau cu ceilalți care lucrează în același spațiu cu tine.
Dacă totuși există genul de spații „cubicals”, este importantă reconfigurarea lor și așezarea mai puțin liniară a birourilor individuale, astfel încât spațiul să fie cât mai dinamic și mai provocator. Millennials vor să lucreze în locuri „challenging”, cu design interesant, forme labirintice etc.
Deseori millennials preferă însă să lucreze în echipă și atunci caută același tip de spații mai puțin formale și creative care să le permită să se desfășoare.
Companiile care au parte spații generoase și pot oferi un birou de întâlniri dedicat fiecărei echipe sau fiecărui proiect în desfășurare, vor primi cu siguranță un „heads up” de către angajații lor millennials.
Diferența între generațiile trecute și millennials este că acum, mai mult ca niciodată, există o conștientizare a faptului că ne petrecem jumătate din viață la muncă și o dorință pentru valorificarea timpului personal. Drept urmare, atâta timp cât companiile sunt dispuse să se adapteze și să ofere angajaților spații de lucru croite chiar pe nevoile lor, mediul de lucru urmează să se schimbe radical și benefic în viitorul nu foarte îndepărtat.