Supermarketul La Cocoş din Bucureşti a fost închis de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), după ce au fost găsite mai multe nereguli, printre care mizerie şi produse alimentare vândute fără traducerea în limba română. De asemenea, unitatea a fost amendată cu 20.000 de lei, transmite News.ro.
Supermarketul „La Cocoş” din Bucureşti a fost închis de ANPC din cauza neregulilor descoperite
ANPC a transmis, marţi, că a fost verificat operatorul economic SC Supermarket La Cocos SRL, din Capitală.
Echipele de control au descoperit mai multe nereguli, printre care: comercializarea produselor alimentare preambalate cu lipsa informatiilor traduse în limba română; folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu acumulari de lichid, gheaţă, resturi alimentare, zone cu vopsea exfoliata, rugină ṣi acumulări de praf; paviment cu bucăţi de gresie lipsă/sparte/fisurate ṣi acumulări de impurităţi, praf în strat grosier, resturi de ambalaje în zona rafturilor ṣi standurilor de prezentare a anumitor produse, mai transmite aceeași sursă.
Unitatea a fost amendată cu 20.000 de lei şi a fost închisă până la remedierea deficienţelor. Totodată, a fost făcută o propunere pentru închiderea acesteia pentru o perioadă de până la şase luni.
Supermarketul „La Cocoş” din Bucureşti a fost redeschis, după doar o zi. Ce au transmis reprezentații protecției consumatorului
ANPC a transmis, la doar o zi distanță, printr-un comunicat de presă, că în urma controlului desfăşurat, zilele trecute, la operatorul economic SC Supermarket “La Cocoş” SRL, din Capitală, echipele de comisari găseau o serie de abateri de la legislaţia în vigoare, iar în acest moment, deficienţele au fost remediate, fapt constatat de comisarii ANPC, la reverificarea unităţii.
„Nu de puţine ori trăiesc cu senzaţia că între autoritatea noastră şi unii dintre operatorii economici sancţionaţi este nevoie de o colaborare periodic mai strânsă. Mi se pare total nepotrivit ca acţiunile de curăţenie să fie obligatorii pentru unii comercianţi, doar în urma sancţiunilor aplicate de către instituţia noastră. Respectarea legislaţiei şi, automat, a consumatorului este o obligaţie zilnică şi ţine de bunul simţ comercial", a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Astfel, au fost igienizate agregate frigorifice, tubulatura sistemului de ventilaţie al nivelul întregului spaţiu de comercializare, pavimentul, care a fost şi reparat.
De asemenea, au fost rearanjate mărfurile pe rafturi şi eliminate mărfurile neconforme, de la vânzare.
„În prezent, condiţiile de comercializare oferite de supermarketul La Cocoş sunt conforme şi acesta este în stare de funcţionare. ANPC apreciază promptitudinea cu care operatorii economici răspund atenţionărilor asupra neregulilor pe care comisarii le semnalează, în urma acţiunilor de control.
Scopul verificărilor noastre nu este sancţionarea, ci asigurarea că drepturile consumatorilor şi prevederile legale, în domeniu, sunt respectate şi că activitatea comercială fie că presupune achiziţia de bunuri sau de servicii, se derulează în condiţii de calitate şi conformitate”, a mai precizat ANPC.