Antena Căutare

CNR // Afla povestea masinii de strada care a ajuns un bolid de raliu!

Din exterior, diferentele dintre un Evo IX normal si unul de raliu sint minime. Sub "carapace" insa, metamorfoza e aproape completa.


Paul Andronic este pilot de raliu. Si-a luat un Mitsubishi Evo IX de strada si a scos din el, impreuna cu mecanicii din propriul service, un bolid de Grupa H, cu care alearga in Campionatul National de Raliuri (CNR).

"Fiecare element trebuie sa treaca prin mina mecanicilor. Mai mult, la grupa H poti sa faci orice la masina, niciodata nu poti spune ca ai terminat. Tot timpul gasesti ceva de imbunatatit si modificat", a povestit pilotul de 32 de ani.

PASII TRANSFORMARII LUI EVO IX

1. "Chelirea" masinii

Un Mitsubishi Lancer Evo IX de serie costa in jur de 40.000 de euro. Prima operatie inseamna "chelirea" masinii. Se scoate si se curata totul de pe ea. Inclusiv antifonul, "pentru a se cobori centrul de greutate cit mai jos". Cu fierul gol in fata, se trece apoi la montarea roll-bar-ului si la intarirea structurii de rezistenta.


2. Reducerea greutatii
La Grupa H sint permise orice fel de modificari de ordin tehnic. Aproape toate elementele exterioare ale caroseriei masinii ce nu au rol de rezistenta (usi, aripi fata, capota motor si portbagaj) sint inlocuite cu unele mai usoare, din fibra de sticla. Geamurile au fost inlocuite cu Lexant, un policarbonat special de curse, ignifug.

3. Modificarea motorului
Paul Andronic a pastrat la Evo IX blocul-motor, chiuloasa si alternatorul. S-au inlocuit supapele, arcurile acestora, iar talerii s-au pus din titan. De asemenea, s-a optat pentru axe cu came, pistoane, biele speciale, care sa faca fata cresterii de putere, de la 275, la peste 600 CP. Turbina de serie a fost inlocuita cu un Garett GT35, cu rulmenti ceramici de tip "dual ball bearing". Intercooler-ul a fost schimbat si el cu unul de capacitate mai mare, iar in locul furtunelor de presiune normale s-au pus unele care sa reziste la presiuni de pina la 5 bari.
"Pentru ca un motor sa faca putere, trebuie sa-i dai benzina", sistemul de alimentare a fost modificat si, in loc de un injector pentru cilindru, au fost pusi doua: unul mic, de ralanti, si altul mare. "Cu un singur injector nu mergea", a explicat Andronic.

Tot articolul, in Gazeta Sporturilor

Procuratura antidoping a CONI il vrea pe Mutu suspendat 1 an... Romania, in urcare cu patru locuri in clasamentul FIFA...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 8: Prăjitură Mont Blanc
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 8: Prăjitură Mont Blanc Marti, 21.05.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
x