Federatia rediscuta parteneriatul de marketing cu SEG, care castiga 15% din contractele aduse. Firma a propus alternativa: suma fixa anuala pentru FRF, 2,5 milioane euro. Seful LPF a plusat: "Aduc minimum 3 milioane!".
Povestea e simpla. FRF cauta inca din vara sa schimbe datele parteneriatului de marketing cu Sport Evolution Group, condusa de Cristi Iancu si Roberto Verdes. Motiv: considera prea mare procentul de 15% pe care, incepand din 2006, il incaseaza compania din contractele pe care le aduce. Iar la ultimul Comitet Executiv, SEG a propus modificarea datelor colaborarii cu FRF pana la scadenta din 2014.
2,5 milioane in loc de 4 milioane
Astfel, potrivit unor surse din Comitetul Executiv, reprezentantii firmei s-au angajat sa renunte la ideea procentului si sa asigure federatiei un venit fix de 2,5 milioane de euro pe an, restul rezultat in urma negocierilor cu diversi sponsori urmand sa fie incasat de SEG. Asta in conditiile in care, in 2011, FRF a luat din aceasta activitate 4 milioane de euro, iar firma lui Iancu&Verdes a obtinut 600.000 euro.
"Pentru 2012 se prevad sume mai mici din marketing, ne-am asumat un risc prezentand aceasta varianta federatiei", explica Iancu scaderea aproape la jumatate a banilor pe care i-ar incasa FRF. Ar fi si consecinta rezultatelor slabe ale "nationalei", plus imaginea sifonata a fotbalului, cu sefi facand naveta la DNA. Evita insa sa confirme cifrele. Si nuanteaza: "Nimeni n-are interes sa ne certam, sa trecem la notificari. Cred ca putem gasi o cale de mijloc, mai ales ca avem relatii absolut OK cu presedintele Mircea Sandu".
Ce-i in spatele contraofertei lui Dragomir
Surpriza a aparut insa cand, in Comitetul Executiv, Dumitru Dragomir a iesit la rampa cu o alta propunere neasteptata. "Va pot asigura 500.000 de euro pe an peste oferta SEG! Si, daca cedati si drepturile pe Cupa Romaniei, va mai garantez inca 300.000 de euro!", ar fi spus seful LPF.
"N-a rostit numele nici unei firme, a vorbit in nume propriu, in stilul lui, poate prinde chestia. A intervenit insa Dumitru Costin, presedintele AFAN, si le-a spus tuturor ca «poate au inceput sa va placa drumurile pe la institutia aia cu trei litere mari, DNA. Cel mai bine facem caiet de sarcini, cu licitatie». Probabil ca Mitica tinteste o noua afacere cu Horatiu Nicolau, fostul patron al televiziunii Telesport, omul cu care a mai facut la liga businessuri pe marketing si pe drepturi TV", au povestit pentru Gazeta surse din FRF. "Da, am auzit si eu ca ar fi existat o contraoferta din partea domnului Dragomir, dar nu cunosc detalii", a confirmat chiar Cristi Iancu.
Mircea Sandu n-a marsat insa, iar in Comitetul Executiv s-a decis scoaterea la licitatie a serviciilor de marketing, peste contractul actual! Adica miros de justitie si potentiale despagubiri catre SEG. "Sincer, nu cred ca e cazul sa ajungem la asa ceva", temporizeaza in final Iancu.
"N-am propus nimic, domne! Se poate verifica in procesul verbal! S-a decis licitatie, licitatie cere si Consiliul Concurentei, sa respectam legea odata pentru totdeauna!" (Dumitru Dragomir, presedinte LPF)
7 milioane de euro a castigat FRF in 2009 din contractele de marketing, cea mai mare suma atrasa in mandatul SEG: crestere de la 1,3 mil. euro, cat obtinea federatia inainte de contractul actual
3 sponsori importanti a pierdut FRF in acest an: Dacia, Ursus si Reiffeisen, care asigurau anual federatiei in jur de 3 milioane de euro
Sursa: gsp
Foto: Hepta
Gluma zilei la Steaua: "Calificarea e meritul cuplului MM-Levy. Ca a plecat la timp"... Ribery, dator 3 milioane de euro fostului sau impresar...