Echipele de Formula1 au cazut de acord pentru o noua schimbare a sistemului de punctaj din Campionatul Mondial, grila ce va fi propusa spre aprobarea Consiliului Mondial al FIA fiind 25 de puncte, pentru locul I, 18 (II), 15 (III), 12 (IV), 10 (V), 8 (VI), 6 (VII), 4 (VIII), 2 (IX) si un punct pentru locul X.
Potrivit autosport.com, la numai o luna dupa ce vechiul sistem 10-8-6-5-4-3-2-1 a fost inlocuit cu 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, apropiat de cel din MotoGP, o reuniune a Grupului sportiv de lucru (SWG) din cadrul F1, care a avut loc, vineri, la Londra, a stabilit ca diferenta de puncte dintre castigatorul unei curse si ocupantul locului doi sa fie mai mare.
Consiliul Mondial al FIA se va intruni luna viitoare si ar trebui ca acest organism sa aprobe includerea noului sistem in regulamentul sportiv pentru 2010. Potrivit sursei citate, decizia ar reprezenta o formalitate, in conditiile in care echipele au cazut deja de acord sa accepte grila 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Site-ul citat precizeaza ca SWG a mai luat in calcul posibilitatea de a se acorda puncte pentru pole-postion si pentru cel mai rapid tur, dar aceste idei nu s-au materializat, la fel si obligativitatea ca un pilot sa efecueze doua opriri la boxe in cadrul unei curse. Astfel, pilotii vor fi nevoiti sa faca in 2010 un singur "pit-stop", pentru a putea utiliza cele doua compozitii ale pneurilor disponibile in cadrul unui Grand Prix.
Consiliul Mondial al FIA hotarase, la 11 decembrie 2009, modificarea sistemului de punctaj pentru editia 2010 a Campionatului Mondial de Formula 1. "Ca urmare a cresterii la 13 a numarului de formatii ce vor participa la editia 2010 a CM si a recomandarii comisiei F1, un nou sistem de punctaj va fi aplicat incepand cu sezonul 2010", a anuntat FIA intr-un comunicat, fara alte precizari.
Comisia F1 a decis initial sa propuna FIA transformarea sistemului 10-8-6-5-4-3-2-1, care recompensa primii opt clasati intr-o cursa, in 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, care ar urma sa ofere puncte pilotilor ce termina pe primele zece locuri ale unui Grand Prix.
Sistemul de punctaj din Formula 1 nu a fost modificat din 2003. In ultimii ani, pe grila de start a F1 au fost prezente zece echipe, insa incepand din 2010 la start se vor afla 26 de masini, un record din 1995.
Potrivit autosport.com, la numai o luna dupa ce vechiul sistem 10-8-6-5-4-3-2-1 a fost inlocuit cu 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, apropiat de cel din MotoGP, o reuniune a Grupului sportiv de lucru (SWG) din cadrul F1, care a avut loc, vineri, la Londra, a stabilit ca diferenta de puncte dintre castigatorul unei curse si ocupantul locului doi sa fie mai mare.
Consiliul Mondial al FIA se va intruni luna viitoare si ar trebui ca acest organism sa aprobe includerea noului sistem in regulamentul sportiv pentru 2010. Potrivit sursei citate, decizia ar reprezenta o formalitate, in conditiile in care echipele au cazut deja de acord sa accepte grila 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Site-ul citat precizeaza ca SWG a mai luat in calcul posibilitatea de a se acorda puncte pentru pole-postion si pentru cel mai rapid tur, dar aceste idei nu s-au materializat, la fel si obligativitatea ca un pilot sa efecueze doua opriri la boxe in cadrul unei curse. Astfel, pilotii vor fi nevoiti sa faca in 2010 un singur "pit-stop", pentru a putea utiliza cele doua compozitii ale pneurilor disponibile in cadrul unui Grand Prix.
Consiliul Mondial al FIA hotarase, la 11 decembrie 2009, modificarea sistemului de punctaj pentru editia 2010 a Campionatului Mondial de Formula 1. "Ca urmare a cresterii la 13 a numarului de formatii ce vor participa la editia 2010 a CM si a recomandarii comisiei F1, un nou sistem de punctaj va fi aplicat incepand cu sezonul 2010", a anuntat FIA intr-un comunicat, fara alte precizari.
Comisia F1 a decis initial sa propuna FIA transformarea sistemului 10-8-6-5-4-3-2-1, care recompensa primii opt clasati intr-o cursa, in 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, care ar urma sa ofere puncte pilotilor ce termina pe primele zece locuri ale unui Grand Prix.
Sistemul de punctaj din Formula 1 nu a fost modificat din 2003. In ultimii ani, pe grila de start a F1 au fost prezente zece echipe, insa incepand din 2010 la start se vor afla 26 de masini, un record din 1995.
sursa:Mediafax