- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Delecour a luat starul in tromba si, inca de pe primele speciale a pus un avans linistitor intre el si principalii sai rivali, chiar daca in intrecerea comuna era abia pe locul 6. Dar, cu experienta sa, a stiut cand si cum sa forteze, iar dupa a sasea proba speciala a preluat sefia cursei, terminand raliul, asa cum spun francezii, en-fanfare. In urma acestei victorii, Francois Delecour a preluat sefia clasamentului general, cu 105,5 puncte, la egalitate cu Valentin Porcisteanu, dar este avantajat de numarul victoriilor din acest sezon, 3, fata de doar doua ale pilotului pitestean.
Gergo Szabo, la bordul unei Skoda Fabia S2000, a avut un plan bine stabilit. Adica, sa forteze doar atat cat este nevoie pentru a se mentine pe locurile fruntase, fara sa isi asume riscuri inutile. Si planul a functionat pertfect, dublul campion national reusind o cursa aproape ideala, incununata cu un argint la final. Iar brasoveanul Dan Girtofan (Skoda Fabia S2000), desi a avut probleme tehnice, cu suspensia si cu puntea spate, iar pe a sasea speciala a mers pe pana, datorita timpilor acordati la „masa verde”, a ajuns pe locul trei. A fost momentul in care Girtofan s-a transformat intr-un metronom, reusind sa isi conserve, fara probleme, locul pe ultima treapta a podiumului de premiere pana la final.
Keleti, noul campion la "Clasa 3"
Edwin Keleti si-a vazut incununate evolutiile foarte bune din acest sezon cu titlul national la "Clasa 3", pe care si l-a trecut in palmares inca de la Arad. Clujeanul a venit pe patru la general si pe primul loc la Clasa 3, victorie ce i-a asigurat, cu doua etape inainte de final, cununa cu lauri.
Mansa dubla - Favoriti din Ungaria au abandonat rand pe rand
Raliul Aadului 2012 a contat si pentru campionatul Ungariei si toti „greii” au venit pe macadmul aradean, pentru a transa lupta in intrecerea interna. Vecinii nostri au pornit ca din pusca, iar dupa cinci probe speciale, distanta intre ei si reprezentantii nostri se putea masura cu „ceasul de la gara”. „Acceleratia trebuie apasata pana la fund. Merg la maximum pe toate virajele. Noi nu am venit aici sa ne plimbam”, spunea David Botka, liderul clasamentului comun. Dar, de obicei un raliu are mai multe etape si conteaza cine termina, nu cine merge mai repede. Astfel, dupa cinci probe speciale, ungurii au inceput sa cada ca spicele. Primul a fost liderul campionatului maghjiar, Norbert Herczig (Skoda Fabia S2000), cu probleme mecanice. Au urmat Istvam Elek (Mitsubishi Evo 9) – tehnic, Turan Frigyes (Ford Fiesta S2000) – tehnic, Hadik Andras (Subaru Impreza R4) – tehnic, David Botka (Mitsubishi Evo 9 R4). Adica, si „fierul” tine, dar nu la infinit. In plus, Miklos Kazar (Mitsubishi Evo X R4) a fost exclus pentru blocarea intentionata a unei probe speciale. Astfel, Butor Robert (Mitsubishi Evo X R4) s-a rezit castigator, el fiind urmat de Balogh Jabos (Mitsubishi Evo 9) si Mihaly Matics (Mitsubishi Evo 9 RS).
Dupa etapa de la Arad, clasamentul general al pilotilor se prezinta astfel:
1. Francois Delecour/Dominique Savignoni (Peugeot 207 S2000) – 105,5 p
2. Valentin Porcisteanu/Dan Dobre (Mitsubishi Evo X R4) – 105.5 p
3. Spitzmuller Csaba/Szoke Tamas (Mitsubishi Evo X R4) – 76 p
4. Dan Girtofan/Adrian Berghea (Skoda Fabia S2000) – 66 p
5. Gergo Szabo/Borbely Karoly (Skoda Fabia S2000) – 55 p
6. Edwin Keleti/Botond Csomortani (Mitsubishi Evo X) – 57 p
7. Bogdan Marisca/Sebastian Itu (Mitsubishi Evo 9) – 41 p
8. Alexandru Filip/Bogdan Iancu (Renault Clio R3 Maxi Evo) – 29 p
9. Vlad Cosma (Citroen C2R2 Max) – 25 p
10. Marco Tempestini/Dorin Pulpea (Skoda Fabia S2000) – 23 p
Foto: FRAS
Ultimul HIT al Ligii 1! Gigi Becali - Balada Boa Ce Ce Re Ce... Camelia Contu - Povestea cutremuratoare a unei campioane mondiale la canotaj...