Antena Căutare

Clădirea BCR din Piaţa Universitate va fi deschisă publicului în premieră de Romanian Design Week

Clădirea Băncii Comerciale Române (BCR), construită la 1906 după planurile arhitectului Oskar Maugsch, iniţial sediu al Societăţii de Asigurări "Generala" din Bucureşti, o copie fidelă de arhitectură franceză, găzduieşte pentru prima dată Romanian Design Week (17-26 mai) iar publicul are ocazia să o vadă începând de vineri.

romanian design week - cladirea BCR piata universitatii

Clădirea Băncii Comerciale Române (BCR), construită la 1906 după planurile arhitectului Oskar Maugsch, iniţial sediu al Societăţii de Asigurări "Generala" din Bucureşti, o copie fidelă de arhitectură franceză, găzduieşte pentru prima dată Romanian Design Week (17-26 mai) iar publicul are ocazia să o vadă începând de vineri.

Spaţiul dedicat industriilor creative este structurat astfel în cadrul evenimentului Romanian Design Week: la etajul, I sunt segmentele expoziţionale din cadrul RDW care au fost în competiţie, iar la etajul II se află expoziţiile-capsulă.

Expoziţia centrală RDW 2019 poate fi vizitată zilnic, între orele 10.00-22.00, sâmbătă, între orele 10.00-01.00 (ca parte din programul Noaptea Muzeelor). Biletul de intrare costă 20 de lei.

Cea de-a şaptea ediţie a Romanian Design Week, parte a Sezonului România-Franţa, prezintă în perioada 17-26 unele dintre cele mai valoroase proiecte de design şi arhitectură româneşti.

Articolul continuă după reclamă

Andrei Ţărnea, comisarul roman al Sezonului România-Franţa, a subliniat, joi seară, la deschiderea RDW 2019, faptul că în această expoziţie sunt acoperite toate domeniile, de la arhitectură, design interior, design vestimentar, design de produs, până la arte vizuale şi artele scenei.

“În România, programul cultural este la nivelul de ambiţie a ceea ce se întâmplă aici”, a spus Andrei Ţărnea, care a precizat că programarea acestui proiect a vrut să pună în valoare manifestările cele mai importante din Franţa şi România.

Preocuparea celor ce au realizat manifestarea a fost să reunească talentele din industriile creative, tot „ce anunţă creatorii mai interesant în arhitectură, design de produs, în design vestimentar, în estetica designului contemporan".
În acest an, festivalul propune publicului trei circuite care integrează peste 30 de entităţi din comunităţile şi hub-urile creative Industria Bumbacului, Creative Tribe şi Încotroceni.

La acestea se adaugă expoziţia centrală, o serie de expoziţii-capsulă semnate de creativi şi organizaţii locale, dar şi din Moldova sau Franţa, un concept store dedicat designului românesc, dar şi cea de-a doua ediţie RDW Awards, premiile care încurajează excelenţa în industriile creative şi promovează designerii români.

Expoziţia centrală RDW 2019 propune explorarea în premieră a clădirii BCR din Piaţa Universităţii şi cuprinde peste 200 dintre cele mai bune proiecte realizate în ultimul an de designeri, graficieni şi arhitecţi români.

Aceasta, cea mai complexă de până acum, reuneşte cinci categorii - Arhitectură, Design de Produs, Design Grafic, Fashion şi Multidisciplinar. Aceasta face parte din traseul Noaptea Muzeelor.

Vizitatorii vor putea să descopere o varietate de proiecte, de la prima bicicletă din bambus laminat din lume, un dicţionar digital pentru pasionaţii de advertising şi online, un semn de carte care adaptează lumina din camera cititorului şi piese vestimentare care reclamă nevoia societăţii de a promova drepturi egale şi respectul mutual între sexe, până la case abandonate revigorate şi reintegrate în viaţa comunităţilor şi instalaţii interactive.

Spaţiul central RDW include şi o serie de expoziţii-capsulă, semnate de creativi şi de organizaţii locale sau internaţionale: Lille Metropole 2020-World Design Capital, parte din programul Sezonului România-Franţa; Universitatea de Arte Bucureşti şi Marcel Klamer; Asociaţia Igloo - Habitat şi Arhitectură; Universitatea de Vest din Timişoara - Facultatea de Arte şi Design; Zeppelin; Designforkidz; Miloš Jovanović; Moldovan Design Week; Smart Design Challenge, precum şi expoziţii, instalaţii sau branded content realizat în parteneriat cu Absolut, Brico Depôt, Illy, IKEA, MedLife şi Renault.

Sursa: News.ro

Între 26 și 29 mai, cercetători de pe 6 continente dezbat la București despre construcțiile viitorului, la CLIMA 2019... Noaptea Muzeelor 2019. Programul muzeelor şi galeriilor de artă din toată ţara ce îşi vor deschide porţile pentru public...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x