Petersson remarca: "Potentialul politic al artei nu se regaseste in interventii sau reprezentatii directe si nici in practici relationale sau documentare, ci in modul in care scoate la iveala modalitati noi de a descrie lumea. O ambitie, evident, foarte generala, care ar putea fi considerata romantica, dar care, la modul concret, face referire la diferite moduri de deturnare a formelor clasice de reprezentare. Un exemplu in acest sens este lucrarea critica a lui Ion Grigorescu din 1974, despre propaganda televiziunii romane. (...) Grigorescu si Groupes Medvedkine exemplifica diferite incercari de a scoate conceptul de realism din chingile ideii de reprezentare. Se doreste radicalizarea conceptiei postmoderne potrivit careia imaginile din jurul nostru pot avea o existenta la fel de pregnanta ca si realitatea reprezentata. Eliberarea artei din limitele reprezentarii inseamna eliberarea de cinismul politic".
Expozitia a fost dezvoltata ca un epilog la Bienala Bucuresti 4 (BB4). Conceputa de Felix Vogel, curatorul editiei curente a Bienalei Bucuresti, expozitia prezinta printre altele lucrari ale artistilor romani Ion Grigorescu, Paul Neagu si Mona Vatamanu & Florin Tudor.
Sursa: jurnalul.ro
Instrumente muzicale pentru Opera Nationala... Adrian Paunescu, la 67 de ani... "Sunt fiul unei tari indelung-nefericite..."...