Garana: patru zile de jazz de calitate

Vremea capricioasa cu temperaturi coborand pana la 11 grade si ploi, drumurile intre foarte bune si execrabile, locuri de cazare ca de obicei insuficiente – toate acestea nu i-au putut opri in aceste zile pe cei circa 2.500 de conesseuri in ale jazzului sa se adune in pelerinaj la Garana – o adevarata Mecca romaneasca a genului.

Dupa ce in anii care au trecut spectatorii s-au putut intalni cu nume mari precum Jan Garbarek, Steve Hacekett, Stanley Jordan, Mike Stern, Scott Handerson, Nguen Le, Niels Petter Molvaer - anul acesta au fost prezente personalitati ca Avishai Cohen, Hiromi Uehara, Anthony Jackson, Simon Phillips, Nik Bartsch, Lars Danielsson.

Fie ca au venit direct de la aeroport sau au fost cazate in locatii rustice, numele grele ale jazzului au coborat din limuzine BMW si s-au dovedit extrem de sociabile cu spectatorii; in consecinta, au fost rasplatite de acestia cu o reactie pe masura.

Printre spectatori, ca de obicei, si figuri publice: Alexandru Andries, Florin Ochescu, Silvia Dumitrescu, Claudiu Istodor, Mircea Toma, Catalin Stefanescu.

Marius Giura este directorul festivalului. "Editia a 15-a a inceput sub spectrul cerului senin, iar concertele au reprezentat un succes extraordinar incepand chiar cu prima trupa care a deschis festivalul", povesteste el. "Dupa Horea Crisovan Qartet, recitalul Avishai Cohen Trio a reprezentat o culme, inregistrand cel mai mare succes de public din istoria festivalului.

S-a cantat aproape trei ore, durata bisurilor depasind timpul acordat recitalului programat. Opt bisuri cu un artist de talia lui Cohen nu se intampla des si nici pe orice scena. Liviu Butoi, care revine dupa o lunga perioada, nu a resimtit handicapul de a canta dupa atat timp, nici pe acela de a evolua dupa o vedeta precum Avishai Cohen.

Polonezii de la Jazzpospolita au confirmat, ca in fiecare an, valoarea extrem de ridicata a scolii poloneze de jazz. Foarte tineri, ei au surprins printr-o muzica dificil de incadrat intr-un gen anume. O muzica elaborata, pigmentata cu multe sonoritati electronice, specifice noului val al jazzului contemporan european."

Citeste continuarea articolul in Jurnalul!

Ultimele știri