Antena Căutare

La finele stagiunii, "Iadul este amintirea"

Teatrul Odeon a prezentat sambata premiera cu piesa dramaturgului suedez contemporan Jonas Gardell, care are un titlu mai greu de intiparit in memorie: "Iadul este amintirea fara puterea de a mai schimba ceva". Ca si multe alte texte de autori ai zilelor noastre mai putin abordati la noi, aceasta piesa a trecut testul prin spectacol-lectura (Teatrul Bulandra, 2004, in regia lui Radu Apostol)

Anul trecut, piesa, tradusa de Carmen Vioreanu, a fost propusa de Mariana Camarasan (regie) si Alexandra Penciuc (scenografie) pentru concursul de la Odeon adresat tinerilor regizori, proiectul fiind declarat castigator si urmand sa fie montat in noua sala Studio a teatrului. Astfel, "Iadul este amintirea fara puterea de a mai schimba ceva" a vazut lumina rampei, dar nu la Studio, pentru ca sala nu este inca deschisa. Spectacolul a fost realizat la Sala Majestic, cu publicul pe scena.

Este o piesa grea, apasatoare. Spectacolul te solicita psihic, cu atat mai mult cu cat esti la mica distanta de interprete (sunt patru actrite). Jocul lor intens, febril te tine aproape de ceea ce se intampla. Autorul nu menajeaza nici cititorul, nici publicul, nici artistii. E crud. Nu-l intereseaza, probabil, ca nu-ti vine sa mergi, ca spectator, sa vezi a doua oara un astfel de spectacol, cu o tema atat de nemiloasa. Montarea "Iadul este amintirea fara puterea de a mai schimba ceva" ne prezinta doua actiuni intercalate, in acelasi spatiu. In ambele se vorbeste despre situatii incordate in familie: cineva iubeste, cineva uraste, iar suferinta depaseste dimensiunea obisnuita. Si intr-un caz si in altul starea de neliniste sufleteasca se reflecta prin psihic. O dimensiune de neevitat este moartea: cineva moare - fie ca a iubit, fie ca a urat.

Personajele sunt cladite din delir, din obsesii. Este invocat Dumnezeu si diavolul. Iertarea si neimpacarea merg mana in mana.

O mama egoista si inspaimantata de singuratate, pedanta (personaj interpretat cu raceala cu care i-a dat viata autorul de Liana Margineanu) si Kristina, fiica sa aflata la pubertate, care isi iubeste mama precum si pe Dumnezeu cu aceeasi bucurie si curatenie sufleteasca, dar impusa de cea care i-a dat viata sa traiasca meeu cu frica: sa iubeasca cel mai mult pe Dumnezeu si sa-l vada potrivnic pe diavol, care ispiteste femeia. Rolul i-a revenit Nicoletei Lefter, atat de firesc intrata in personaj. Pusa la incercare de mama sa, ca o ispita din partea necuratului, fata are sufletul ravasit, afectandu-i si psihicul.

Articolul continuă după reclamă

Citeste articolul integral pe jurnalul.ro

Razvan Mazilu implineste astazi 36 de ani... Zidul medieval de pe strada Potaissa din Cluj a intrat in renovare...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist Vineri, 22.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x