Antena Căutare

Victor Rebengiuc: „Ar fi greu sa-l critici pe Basescu acum, intr-o piesa. Pe Ceausescu il puteam critica”

Intr-un interviu acordat saptamanalului „Capital”, Victor Rebengiuc a vorbit despre conditia actorului roman si starea teatrului romanesc.

Intrebat daca se poate trai onorabil din teatru, maestrul a raspuns negativ, spunand ca salariile sunt foarte mici, iar pentru un actor tanar care trebuie sa-si plateasca chiria, sa se imbrace si sa manance cu un salariu de 1.000 de lei, traiul este imposibil. „De nu stiu cati ani se tot caznesc sa dea o lege a teatrelor si nici una n-a trecut pana acum. Teatrul nu-i o afacere. E e o pasiune, e o vocatie", a precizat cunoscutul actor.

In ceea ce priveste reactia publicului de azi la mesajul unei piese de teatru, Victor Rebengiuc spune ca s-au schimbat cateva elemente. „S-au schimbat mesajul, tonalitatea. Noi, toti, aveam un mesaj pe vremea dictaturii si aveam complicitate cu publicul care reactiona imediat cand spuneam o critica la adresa societatii socialiste. Publicul intelegea si asta ne bucura si pe noi si pe el, pe public. Acum mesajul critic nu prea mai exista, ar fi greu sa-l critici pe Traian Basescu acum, intr-o piesa. Pe Nicolae Ceausescu il puteam critica. Si nu are legatura cu cenzura, pur si simplu eram toti de aceeasi parte a baricadei, eram noi toti si multi, si de partea cealalta - ei, cativa. Acum lumea e impartita si un mesaj critic, politic, greu gaseste rasunet", a explicat Victor Rebengiuc.

Sursa: Antena3.ro

VIDEO! Cel mai vechi papirus gasit in Europa s-a intors in Romania... Cetatile dacice, incluse intr-un muzeu virtual 3D...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰