Mii de copii din toată Romania sunt copii nevazuţi. Sunt copii care nu au niciun fel de act de identitate, certificat de naştere sau buletin. Şi ca atare nu există, nu pot fi vaccinaţi, nu pot fi asistaţi medical decât în cazuri de urgenţă, mai mult, nu pot merge la şcoală. Ei nu nu există pentru statul român. Situaţia copiilor este disperată şi nu suportă amânare, aşa că Observatorul şi Antena 3 şi-au propus să schimbe realităţi şi mentalităţi astfel încât aceştia să nu mai fie invizibili.
Recunoaşterea oficială a acestor copii nu este însă mai puţin importantă decât gravele probleme de alimentaţie şi lipsa unor locuinţe decente pentru copii, printre care şi copii „invizibili”. În fiecare zonă a ţării, mii de minori stau cu famiile în case dărăpănate sau chiar în colibe. Pentru a da un semnal că solidaritatea este soluţia, Observatorul şi Antena 3 au început să construiască, împreună cu autorităţile locale din Giurgiu acestă locuinţă în regim de centru de zi ridicată cu voluntari, jurnalişti, ONG-uri şi companii care oferă bunuri şi servicii gratuit, pentru un scop nobil. După trei luni şi jumătate de la lansarea ei, pe 27 mai, campania a obţinut prima victorie în numele copiilor invizibili: MODIFICAREA LEGISLAŢIEI. Pe data de 25 septembrie 2013, preşedintele României a promulgat legea care obligă autorităţile să controleze fenomenul, iar pe părinţii care pleacă temporar în alte ţări, aceeaşi lege îi obligă să lase copiii sub semnătură unor adulţi responsabili.
Proiectele nominalizate la PR Award România, cum este şi campania Observator – Copiii nu sunt invizibili – se detaşează prin rigoare, creativitate, inovaţie şi impact. Juriul este alcătuit din 58 de membri, iar această ediţie, cea de-a XI- a, s-a bucurat de susţinerea unor specialişti internaţionali de top, reunind competenţe în comunicare din SUA, Marea Britanie, Germania, Italia, Belgia, Suedia, Franţa şi România.