Antena Căutare

Dacia scrie istorie – Cifre-record în 2015, Sandero în “TOP 10 cele mai vândute maşini din Franţa”

Pariul low-cost făcut de Renault cu Dacia continuă să scrie istorie. Dacă în 35 de ani, între 1969 şi 2004, bătrâna 1300 a fost produsă în circa două milioane de exemplare, Logan-ul, primul model dezvoltat integral la Mioveni sub bagheta Renault, a atins milionul în vreo şase ani. Dar, probabil, nici cei mai optimişti nu au putut schiţa întreaga evoluţie. Pentru 2015, grupul Dacia – Renault a anunţat o cifră de vânzări record la nivel global, de 550.920 unităţi, înregistrând o creştere cu 7,7% faţă de 2014.

Pariul low-cost făcut de Renault cu Dacia continuă să scrie istorie. Dacă în 35 de ani, între 1969 şi 2004, bătrâna 1300 a fost produsă în circa două milioane de exemplare, Logan-ul, primul model dezvoltat integral la Mioveni sub bagheta Renault, a atins milionul în vreo şase ani. Dar, probabil, nici cei mai optimişti nu au putut schiţa întreaga evoluţie. Pentru 2015, grupul Dacia – Renault a anunţat o cifră de vânzări record la nivel global, de 550.920 unităţi, înregistrând o creştere cu 7,7% faţă de 2014.

Sigur, succesul Dacia vine pe fondul revigorării pieţei europene. Conform datelor ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile), anul trecut s-a încheiat cu o creştere sănătoasă, de 9,3%, până la peste 13.700.000 unităţi. Din acest total, Dacia revendică 377.165 unităţi, asigurându-şi o cotă de piaţă de 2,8% (2,9% în 2014). Restul de peste 170.000 unităţi au luat drumul pieţelor din Africa de Nord, Orientul Mijlociu şi America de Sud, fără a fi niciun secret că modele Dacia se produc sub diferite denumiri în ţări precum Maroc, India, Iran sau Rusia.

Sandero, preferata europenilor

Românii par a nu reuşi să scape de metehnele trecutului, Logan-ul în trei colume, cu portbagaj, rămânând cel mai solicitat model. Din 36.946 de Dacii livrate în România anul trecut, 16.119 au fost sedan. La nivel global şi european însă, Sandero şi Duster sunt principalele voci, cu 185.358 uniţăţi şi, respectiv, 162.338 uniţăţi.

Mai mult, Sandero ocupă locul nouă în TOP 10 cele mai vândute maşini noi în Franţa 2015”. Potrivit Dacia - Renault, Franţa a fost principala piaţă de desfacere pentru Dacia, cu 100.035 uniţăţi, pe locul doi, la mare distanţă, clasându-se Spania (55.168 uniţăţi). Foarte interesant însă, raportul CCFA (Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile) plasează hatchback-ul românesc pe penultimul loc în „TOP 10 cele mai vândute maşini noi în Franţa 2015”, la mică distanţă de Renault Scénic III, Renault Twingo II şi Citröen C4 II Picasso, ceea ce asigură Renault o dominaţie clară a pieţei franceze, cu cinci modele din zece.

Pariul Renault

Renault a preluat Dacia în 1999. Un an mai târziu, SuperRNOVA, o Nova revizuită şi animată de agregatul Renault 1.4 MPI, a intrat în istorie drept prima Dacie cu aer condiţionat. În 2003, Solenza a inaugurat airbag-ul. Iar în 2004, Renault a început lupta pentru câştigarea pariului “maşinii de 5.000 de euro”, lansând prima versiune a Logan-ului.

În momentul de faţă, Dacia oferă o adevărată familie de modele, tradiţionala berlină fiind secondată de un break (MCV), un SUV (Duster), un monovolum (Lodgy), un hatchback (Sandero), o utilitară uşoară cu geamuri (Dokker) şi o dubă de oraş (Dokker Van).

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x