Antena Căutare

Tragedia din Spania. Punctele cheie ale celui mai mare accident feroviar din ultimii 40 de ani

La o saptamana de la tragicul accident de la Compostela, in care si-au pierdut viata 79 de persoane, lucrurile par sa revina la normal. Informatii noi ies la iveala, iar cauza accidentului este atat viteza excesiva, de 192 km/h, cat si imprudenta conducatorului, care vorbea la telefon, scrie ziarul “El Pais”

24 iulie: Iesirea din Querense

Trenul Alvia S-730, ce circula pe ruta Madrid- Ferrol, pleaca din statia Chamartin, la ora 15.00. 218 persoane calatoreau cu acest convoi. La ora 20.00 efectueaza o oprire in statia Querense, in care exista un schimb de tura. Francisco José Garzón Amo, 52 de ani, preia conducerea trenului. Are o vechime de 30 de ani, iar de un an conduce pe ruta Madrid- Ferrol, de trei ori pe saptamana. Prima oprire este in statia Santiago de Compostela, unde va ajunge in 42 de minute. Are de parcurs 87 de kilometri, traseu ce cuprinde 31 de tunele si 38 de viaducte.

Cu 200 km/ora, pierde controlul convoiului

Trenul pleaca din Querense cu viteaza de 100 km/h, iar dupa trei kilometri parcursi reuseste sa atinga 200 km/h. Convoiul este controlat prin sistem de siguranta ASFA, care nu este echipat cu frana automata atunci cand conducatorul trenului depaseste viteza legala. Daca acesta circula cu o viteaza mai mica de 200 km/h, totul depinde de conducator. Poate sa accelereze sau sa franeze. In spatele sau, 218 destine…

Mai putin de 10 kilometri pana la locul accidentului si o succesiune de trei tunele de 700 m. Dupa ce iese din ultimul, Garzon observa curba. Sunt mai putin de 400 m si isi da seama ca trebuie sa incetineasca. Nu mai are, insa, timp. Ca sa evite impactul, trebuie sa reduca viteza cu 3,5 km in urma. Aici, in acest loc blestemat, n-are voie cu mai mult de 80 km/h. Prinde, insa, 192 km/h. Telefonul ii suna. Pierde controlul convoiului…

Au interzis sa vorbeasca la telefon

Revisorul trenului, Antonio Martin Marugan, il suna pe Garzon cu doua minute inainte de accident, conform investigatiilor. Acesta ii cere conducatorului ca atunci cand se va apropia de statia Pontedeume sa se incadreze pe cea mai apropiata linie ferata, pentru a facilita coborarea unei familii care calatorea cu mai multi copii. Antonio Martin Marugan il cunostea pe Garzon de ceva vreme. Desi ii era interzis sa vorbeasca la telefon, era echipat cu un mobil, pe care il putea utiliza in caz de urgenta.

79 de morti in cel mai grav accident feroviar din ultimii 40 de ani

Atunci cand Garzon isi da seama ca trebuie sa franeze, activeaza toate franele care ii sunt la indemana, insa este prea tarziu. Ajunge in curba fatala cu 153 km/h, iar trenul deraiaza. Toate vagoanele ies de pe sina, iar doua dintre ele incep sa arda. Dupa accident, Garzon apeleaza serviciul de urgente al Cailor Ferate din Spania, pentru a anunta accidentul.

Numeroase ambulante, masini, dar si taxiuri particulare transporta ranitii la Spitalul Clinic, situat la trei kilometri de la locul accidentului. Medicii ofera informatii despre starea ranitilor si solicita persoanelor sa doneze sange. Pompierii si politia colaboreaza la operatiunile de salvare. Multi pasageri sunt blocati printre bucatile de fier indoite ale vagoanelor. Numarul mortilor creste de la ora la ora.

Duminca, 28 iulie, Garzón este retinut

Ministrul de interne anunta ca Francisco José Garzón Amo, conducatorul trenului, este retinut de politie. Acesta afirma ca este cercetat pentru omor prin imprudenta. Conducatorul trenului refuza sa dea declaratii Politiei.

Pe 29 iulie au avut loc funeraliile victimelor, iar marti, 30 iulie, sunt deschise cutiile negre ale trenului. Este confirmata informatia potrivit careia Garzon vorbea la telefon cu cateva minute inainte de accident. Pana acum, acesta nu a facut nicio declaratie privind convorbirea telefonica.

Fiul lui Kate si al Printului William va fi pazit de 50 de politisti... Student american, aproape de moarte, dupa ce a fost UITAT de ofiteri de la Brigada Antidrog intr-o celula cinci zile!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 7: Cremă Vichyssoise (supă cremă de praz și cartofi)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 7: Cremă Vichyssoise (supă cremă de praz și cartofi) Luni, 13.05.2024, 11:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
x