Antena Căutare

Galerie foto, bestia oceanelor: nava care cântărea cât 131.000 de elefanți! Nu încăpea în Canalul Panama, nici în Suez. A rămas nebotezată și a ajuns la fier vechi, în India

Cel mai mare vas construit vreodată - ”Seawise Giant” - a fost proiectat în 1974 și livrat în 1979. Cântărea 657.019 tone dar, din cauza imensității, prezenta probleme și nu a putut fi recepționată de către armator. A navigat nebotezată, doar cu un număr, 1016. În timpul războiului uraniano - irakian, a fost scufundată, cu bombe parașutate. Recuperată, intra sub pavilion norvegian. Finalmente, tancul petrolier sfârșea, în 2009, la fier vechi, într-un port indian

Cel mai mare vas construit vreodată - ”Seawise Giant” - a fost proiectat în 1974 și livrat în 1979. Cântărea 657.019 tone dar, din cauza imensității, prezenta probleme și nu a putut fi recepționat de către armator. A navigat nebotezat, doar cu un număr, 1016. În timpul războiului iraniano - irakian a fost scufundat, cu bombe parașutate. Recuperat, intra sub pavilion norvegian. Finalmente, tancul petrolier sfârșea, în 2009, la fier vechi, într-un port indian

458,45 de metri, cel mai mare vas construit vreodată. Atât măsura ”Seawise Giant”, tanc petrolier comandat în 1974 și ieșit pe poarta șantierului naval japonez ”Sumitomoto Heavy Industries” în 1979. Încă de la lansare a avut belele. Din cauza greutății sale imense, 657.019 de tone, avea probleme uriașe, vibra din toate încheieturile, așa că armatorul grec a refuzat să-i facă recepția și să-l preia. A circulat ”nebotezat” vreme de câțiva ani, identificarea sa făcându-se doar după un număr, ”1016”. Nu putea intra în niciun port mai mic, nu trecea prin Canalul Mânecii, prin Suez ori Panama.

Reîntors în șantier, a fost cosmetizat, a ajuns la 46 de containere uriașe de petrol. În timpul războiului iraniano - irakian (1980 - 1988) a fost scufundat de către forțele aeriene irakiene, pe 14 mai 1988, în Insulele Larak. Era plin cu petrol iranian. Bombele parașutate l-au distrus în totalitate. A fost declarat ”scos din uz” și s-a crezut că asta a fost tot, doar 10 ani de viață...

Dar mamutul a refuzat să moară. ”Norman International” l-a ranfluat, l-a reparat și l-a botezat ”Happy Giant”. Jorgen Jahre, un armator norvegian extrem de bogat, fost președinte al federației de fotbal din țara nordică, fost conducător al Comitetului Olimpic, îl cumpără, contra a 39.000.000 de dolari. În 1991 devine ”Jahre Wiking” și navighează, astfel, sub pavilion norvegian, până în 2004. Este perioada sa de aur.

După 13 ani de activitate constantă, e tras la doc. Devine ”Knock Nevis”, într-un port din Golful Persic, apoi e cumpărat de niște indieni. Voiajul final se consumă în decembrie 2009, nava este tăiată și dată la fier vechi. DIn 10 ianuarie 2010 încetează să mai existe. Ancora de 36 de tone este salvată și trimisă către ”Muzeul Naval” din Hong Kong.

Cu 458,45 metri, cu o greutate echivalentă a 131.000 de...elefanți adulți, ”Seawise Giant” continuă să fie, și azi, cea mai mare navă construită vreodată.

Imagine înfricoșătoare într-un cimitir! Camerele de supraveghere au surprins momentul în care o fantomă își face apariți... Zodia care rămâne „ciuntită” și incompletă după un divorț sau o separare! Suferă crunt și se refugiază în dulciuri și al...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x