Locul de pe Pământ, aproape identic cu planeta Marte. Dovada că există viață pe Planeta Roșie

Există un loc pe Pământ desprins din filmele SF. Deșertul Atacama este localizat în Chile și se aseamănă foarte mult cu o altă planetă din sistemul nostru solar: Marte. Cercetătorii au descoperit viață microbiană în deșertul Atacama, ceea ce conduce la ipoteza că pe Marte pot fi urme de viață.

Există un loc pe Pământ desprins din filmele SF. Deșertul Atacama este localizat în Chile și se aseamănă foarte mult cu o altă planetă din sistemul nostru solar: Marte. Cercetătorii au descoperit viață microbiană în deșertul Atacama, ceea ce conduce la ipoteza că pe Marte pot fi urme de viață.

Deșertul Atacama din Chile este printre cele mai uscate locuri de pe planetă. Este atât de arid, încât ploaia nu și-a făcut simțită prezență timp de decenii sau secole în urmă cu ceva timp. Acest lucru face ca peisajul ostil să fie cel mai apropiat punct comun pe care Pământul îl are cu Planeta Roșie. Cercetătorii au analizat mult timp acest mediu și au făcut și o descoperire remarcabilă, potrivit Playtech.

Pentru prima dată, cercetătorii au observat viață microbiană în nucleul incredibil de uscat al Atacama. Acest mediu cu praf ars este cumva împotriva tuturor noțiunilor pe care le aveam despre ecosisteme. Dacă până acum aveam speranțe că pe Marte există vreo formă de viață, acest loc de pe Pământ ar putea ajuta extrem de mult în demersuri.

Atacama este un deșert de coastă, din America de Sud, format datorită curenților marini reci ce saturează aerul, eliminând astfel precipitațiile. Deșertul Atacama este cel mai arid deșert, din lume, precipitațiile fiind de 1,8 l/m.p. la 10 ani. El se află situat pe coasta de nord vest sudamericană în nordul statului Chile limitat la vest de coasta Pacificului, la Sud de Peru și la est de Bolivia și Argentina.

Apa rece a Pacificului determină aici frecvent formarea ceții și o temperatura mai scăzută în apropiere de coastă. Prin fenomenul climatic denumit „El Niño” au loc averse intense de ploaie la intervale de 6 - 10 ani, care duce pentru un timp scurt la o înflorire a deșertului. Vârsta deșertului este apreciată la 15 milioane de ani, cantitatea anuală de precipitații fiind față de Death-Valley (Valea Morții) SUA mai redusă într-un raport de 1 / 50. Diferențele de temperatură din regiune sunt mari oscilând între zi +30o și noapte -15 °C.

VIDEO. Toată lumea se întreabă ce s-a prăbuşit în Antarctica! Obiectul MISTERIOS descoperit prin Google Earth: "Sun... VIDEO VIRAL. Un URANGUTAN, surprins fumând o ţigară. Imaginile care fac înconjurul lumii!...