Antena Căutare

Zece lucruri dezvaluite la 13 ani de la ultimul zbor Concorde.

Pe 24 octombrie 2003, dupa o cursa New York - Londra, avionul Concorde a aterizat pentru ultima oara. Problemele si costurile uriase au dus treptat la retragerea din uz a flotei cu cele mai rapide avioane de pasageri din istorie. Insa povestile pilotilor si dezvaluirile din interiorul companiei au continuat sa apara. Va prezentam mai jos cateva din cele mai interesante

Pe 24 octombrie 2003, dupa o cursa New York - Londra, avionul Concorde a aterizat pentru ultima oara. Problemele si costurile uriase au dus treptat la retragerea din uz a flotei cu cele mai rapide avioane de pasageri din istorie. Insa povestile pilotilor si dezvaluirile din interiorul companiei au continuat sa apara. Va prezentam mai jos cateva din cele mai interesante

  • Concorde-ul consuma doua tone de carburant doar pe drumul de la terminal la pista de decolare.
  • Viteza supersonica ducea temperatura fuselajului la peste 100°C. Botul avionului atingea temperaturi de 127°C.
  • Datorita temperaturilor ridicate, fuselajul se expanda cu pana la 30 de centimetri. In timpul zborului, datorita expandarii, apareau spatii intre podeaua cabinei pilotului si consola bordului. Pentru a preveni vibratiile, pilotii indesau deseori sepcile in acele spatii.
  • Intr-o promotie pentru Pepsi, unul din avioanele Concorde a fost vopsit in albastru. Datorita schimbarii de culoare, pilotii au fost sfatuiti sa nu depaseasca viteza de Mach 2, pentru a preveni supraincalzirea fuselajului.
  • La altitudinea de croaziera a Concorde-ului (18.000m), o eventuala depresurizare putea fi atat de agresiva incat mastile de oxigen nu ar fi facut fata. De aceea, inginerii au proiectat hublourile mai mici decat in mod normal, pentru a compensa pierderea brusca de presiune.
  • Radiatiile cosmice erau duble la altitudinea de zbor a Concorde. Avioanele erau dotate cu radiometre, iar cand valorile radiatiei erau foarte ridicate, pilotii reduceau altitudinea.
  • Statistica a aratat ca publicul se astepta ca biletele pentru zborurile Concorde sa fie mult mai mari. De aceea, ele au fost scumpite treptat de-a lungul anilor de functionare.
  • Cel mai rapid zbor transatlantic, de la New York la Londra, a durat 2 ore si 52 de minute si a avut loc pe 7 februarie 1996. Recordul s-a datorat si vantului din spate, de 280km/h, destul de comun in traversarile peste ocean la altitudini mari.
  • Avioanele Concorde nu au fost folosite numai in transportul de pasageri, ci si cel de organe, diamante sau bani.
  • Ruta London - Singapore a fost anulata dupa doar 3 zboruri, datorita plangerilor localnicilor de pe coasta de vest a Malaeziei, referitoare la boom-ul sonic.
Sacou, cravată, boxeri și o pereche de tocuri. Miliardarul Gianluca se unduieşte pe piesa Siei, mai ceva ca o femeie... Sfaturi utile care te fac să arăți ca un fotograf profesionist...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x