Amenzi usturătoare pentru șoferi! Legea nu este clară cu privire la roata de rezervă. Ce trebuie să facă șoferii
Odată cu venirea frigului în România, șoferii trebuie să respecte legile Codului Rutier. Însă, legea nu precizează nimic despre roate de rezervă, mai exact dacă cauciucul trebuie să fie all-season sau de iarnă.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Luni, 11 Noiembrie 2019, 11:48 | Actualizat: Luni, 11 Noiembrie 2019, 13:17Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii pe drumurile acoperite de polei sau zăpadă, neexistând o dată calendaristică în care acestea trebuie schimbate. Legea nu precizează nimic despre roata de rezervă, daca trebuie sau nu prevăzută cu cauciuc de iarnă sau all-season.
„Este sancţionată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante. Amenda pentru fapta menţionată este prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1.305 şi 2.900 de lei) şi se va reţine certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie”, informează Poliţia Rutieră.
Conform Codului Rutier este prevăzută situația în care poliţistul are dreptul să dea o amendă de 725 de lei şi să reţină certificatul de înmatriculare dacă anvelopele de iarnă sunt uzate, deci nu mai funcţionează cum ar trebui. Limita legală de uzură este cea de 1,6 milimetri, aceeaşi ca în majoritatea ţărilor din Europa, Asia şi America de Nord, fiind o prevedere stabilită la nivel internaţional.