Ultimă oră! Se scurtează perioada după care se pot ridica mașinile nefolosite! Schimbare în privința mașinilor înmatriculate în străinătate!
Perioada după care se pot ridica mașinile nefolosite va fi mai scurtă, iar mașinile înmatriculate în străinătate pot fi incluse în categoria vehiculelor fără stăpân, a decis, miercuri, Camera Deputaților.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Miercuri, 03 Iunie 2020, 17:29 | Actualizat: Miercuri, 03 Iunie 2020, 17:29Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, miercuri, un proiect de lege care prevede că pot fi incluse sub incidenţa Legii 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân şi autoturisme înmatriculate în străinătate. Legea va merge la promulgare.
Potrivit expunerii de motive, iniţiativa vizează modificarea şi completarea definiţiei termenului „vehicule fără stăpân", pentru a include şi vehicule înmatriculate în străinătate, deoarece au fost semnalate autoturisme de acest fel care nu au putut fi ridicate deoarece nu au numere de înmatriculate româneşti.
Iniţiativa are ca obiect de reglementare şi scurtarea de la un an la şase luni a perioadei în care vehiculele pot rămâne neutilizate în parcările publice şi introducerea dovezii de achitare a taxelor auto, a amenzilor şi a dovezii efectuării ITP-ului de către proprietar/deţinător legal în termen de 5 zile de la primirea somaţiei.
Ce înseamnă „vehicul fără stăpân” și „vehicul abandonat”
Potrivit proiectului de lege, „vehicul fără stăpân" este vehiculul de orice categorie, fără plăcuţă de înmatriculare sau alte marcaje oficiale, ori înmatriculate în străinătate, staţionat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, al cărui proprietar sau deţinător legal este necunoscut, potrivit digi24.ro.
Modificarea Legii RCA, pagubă pentru opt milioane de șoferi: „Vor primi doar 30% din daună!”
„Vehicul abandonat" este vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale de cel puţin 6 luni, al cărui proprietar sau deţinător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice că acesta nu respectă condiţiile legale pentru a circula pe drumurile publice.
Doar în București se găsesc circa 3.000 de vehicule abandonate pe domeniul public, care nu pot fi ridicate, potrivit expunerii de motive.