Avioane prăbușite. De ce mai multe companii aeriene renunță la avioanele Boeing 737 Max 8
Avioane prăbușite. De ce mai multe companii aeriene renunță la avioanele Boeing 737 Max 8. Află din articolul a1.ro, motivul pentru care mai multe companii aeriene renunță la avioanele Boeing 737 Max 8
Publicat: Luni, 11 Martie 2019, 15:55 | Actualizat: Luni, 11 Martie 2019, 16:33Avioane prăbușite. De ce mai multe companii aeriene renunță la avioanele Boeing 737 Max 8. Află din articolul a1.ro, motivul pentru care mai multe companii aeriene renunță la avioanele Boeing 737 Max 8
Din cauza accidentelor aviatice din ultima vreme, mai multe companii aeriene renunță la folosirea avioanelor Boeing 737 MAX 8. Prăbușirea a două aeronave Boeing 737 MAX 8 în ultimele 4 luni a determinat companiile aeriene din mai multe țări să renunțe la folosirea acestor modele de avioane.
Duminică, 10 martie, avionul Ethiopian Airlines s-a prăbușit, accidentul soldându-se cu 157 de victime. Aeronava a plonjat spre pământ la doar câteva minute de la decolarea acesteia. Pilotul a depistat niște probleme tehnice la decolare și ceruse deja permisiunea turnului de control de a se întoarce pentru a ateriza din nou la Addis Abeba.
Din cauza incidentului aerian, Administrația Aviației Civile din China a decis toate companiile aeriene din această țară să suspende temporar folosirea noilor avioane Boeing 737 MAX 8. Reprezentanții Administrației Aviației Civile din China au afirmat că este vorba despre o politică de „zero toleranță față de riscurile siguranței pasagerilor„.
China are una dintre cele mai mari flote de avioane Boeing 737 MAX 8, operând 97 de aeronave de acest tip.
Drept măsură de precauție, compania aerienă Ethiopian Airlines, care va ține la sol toate avioanele Boeing 737 MAX 8. De asemenea, Cayman Airlines a decis să renunțe deocamdată la zborurile operate cu aceste aeronave.
Anul trecut, în luna octombrie, un avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Lion Air s-a prăbușit în Marea Java, la scurt timp după decolare. Toți cei 189 de oameni aflați la bord au murit.
În prezent, ambele accidente aviatice sunt investigate. Chiar dacă nu există nicio legătură directă între cele două accidente, similaritățile dintre acestea i-au determinat pe reprezentanții companiilor aeriene să își ia măsuri de precauție.
Două companii aeriene românești, TAROM și Blue Air, au comandat la rândul lor acest tip nou de avion.
Un analist aviatic citat de CNN spune că aceste două incidente sunt „foarte suspecte”. „Avem două aeronave noi-nouțe care se prăbușesc în mai puțin de șase luni. Așa ceva nu se întâmplă în aviație și trebuie ridicate niște semnale de alarmă”, spune Mary Schiavo.
Un martor citat de CNN a declarat că a văzut fum ieșind din aeronavă, înainte ca aceasta să se prăbușească. Deocamdată, autoritățile încearcă să caute cutiile negre ale avionului prăbușit. Accidentul aviatic a lăsat în urmă un crater adânc de 10 metri, iar resturile epavei sunt împrăștiate pe o suprafață de 10.000 de metri pătrați.
Sursă foto: pixabay.com