6 aspecte de care să ții cont atunci când lansezi un site web
Dacă te-ai decis că tu sau business-ul tău aveți nevoie de un website, trebuie să știi că, deși la prima vedere pare totul foarte simplu, există niște pași de urmat de la idee la lansarea lui publică. Sunt câteva lucruri pe care ar fi bine să le ai în vedere pentru ca produsul pe care ți-l dorești să funcționeze corect și să fie unul de calitate. De la nume până la promovare, iată cele mai importante 6 aspecte de care să ții cont.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 21 Mai 2020, 13:03 | Actualizat: Joi, 21 Mai 2020, 13:03Pentru ca site-ul tău să fie cât mai ușor de găsit de către cei cărora li te adresezi, poate chiar potențiali clienți, încearcă să-i dai o DENUMIRE cât mai sugestivă și simplă. Evită numele de domeniu complicate, pentru că sunt greu de reținut. Degeaba ai un produs foarte bun, dacă oamenii nu își amintesc numele lui.
Încearcă, pe cât posibil, să menții o STRUCTURĂ a site-ului cât mai simplă și organizată. Informațiile importante trebuie să fie la vedere, complete, accesibile tuturor, redactate corect. Greșelile gramaticale sau explicațiile vagi, de exemplu, pot duce la o scădere a credibilității în ochii utilizatorilor. Aspectul estetic este și el foarte important. Nu încărca paginile cu tot felul de elemente grafice, dacă nu sunt neapărat necesare. Interfața trebuie să fie prietenoasă și ușor de folosit.
Alege un HOSTING care să-ți ofere o găzduire a site-ului cât mai aproape de nevoile tale. Dacă e vorba de un blog sau un site mic, poți opta pentru shared sau VPS hosting. Dacă însă e nevoie de mai multe resurse, folosește un server dedicat. Alege un provider de încredere, chiar dacă prețul e un pic mai mare. Important e ca site-ul tău să fie tot timpul funcțional și să se încarce rapid.
De asemenea, este foarte important ca site-ul să treacă printr-un proces de OPTIMIZARE, atât funcțională cât și din punct de vedere al căutărilor pe net (SEO - search engine optimization). În ceea ce privește prima parte, studiile arată că, dacă încărcarea unei pagini durează mai mult de 2-3 secunde, șansele ca utilizatorii să iasă de pe site foarte repede sunt extrem de mari. Numărul de imagini sau de fișiere video și dimensiunea acestora pot afecta foarte tare viteza. Iar un SEO corect făcut duce la clasarea site-ului pe o poziție superioară în motoarele de căutare.
Asigură-te că site-ul tău are o bună COMPATIBILITATE cu toate device-urile pe care le-ar putea folosi utilizatorii care îl accesează. Fiecare platformă are modul ei de funcționare și anumite elemente e posibil să nu meargă la fel pe toate. Site-ul trebuie să fie „responsive”, adică să se adapteze oricărui dispozitiv, mai ales la smartphone-uri sau tablete. Statisticile spun că aproape 70% din accesări se fac acum de pe device-uri mobile, nu de pe desktop-uri.
Un aspect deosebit de important îl reprezintă cel legat de SECURITATE. În urma unui atac cibernetic poți pierde toată munca de până acum. Sau, printr-o breșă de securitate, hackerii pot prelua controlul site-ului și le pot crea neplăceri utilizatorilor. Pentru a nu ajunge într-o situație cu potențial de catastrofă pentru business-ul tău, folosește parole complexe, un sistem de back-up și implementează un certificat de securitate SSL (secure sockets layer). Fără un asemenea certificat, informația care circulă între site și utilizator poate fi vulnerabilă, interceptată și chiar modificată. Folosirea SSL, pe lângă protejarea de atacatori, e apreciată de vizitatori ca un semn de profesionalism și crește încrederea în produsul tău.
Ca un sfat bonus, investește continuu în PROMOVARE, în conținut, fii cât mai vizibil și activ pe rețelele de socializare. Sfătuiește-te cu cei care-ți construiesc sau administrează site-ul și implementează mereu lucruri noi, care să te scoată în evidență. Folosește specialiști care se ocupă de online. E drept, e mult de muncă. Dar, la sfârșitul lunii, când coloana din excel cu profitul e „pe verde”, o să vezi că a meritat.