(P) 3 subiecte pe care trebuie să le aduci în discuție la următoarea ședință dacă lucrezi în HR
Mulți consideră că ședințele se pot transforma fără probleme într-un mail. Deși există informații care pot fi transmise astfel, unele subiecte trebuie dezbătute în echipă. Nu orice problemă poate fi comunicată online, ci unele situații cer prezența oamenilor. Pentru situațiile care privesc mai multe departamente, fiecare dintre acestea trebuie să fie reprezentate de un membru.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Marti, 26 Martie 2024, 16:49 | Actualizat: Marti, 26 Martie 2024, 16:50- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
De asemenea, conexiunea umană nu trebuie să dispară dintr-o companie. Oamenii trebuie să rămână conectați unii cu ceilalți și cu mediul de lucru.
Fii un factor de echilibru în ședințele firmei
Alegerea unei cariere în HR denotă faptul că îți place să lucrezi cu oamenii, Ești o persoană care ascultă ce au de spus cei din jur, analizezi și iei cele mai bune decizii. În ședințele din cadrul firmei tu ești persoana care îi reprezintă pe ceilalți angajați. De aceea, în aceste momente nu este suficient doar să asculți eficient, ci și să te exprimi clar. Obiectivele unora pot privi doar latura materială și pot viza scăderea cheltuielilor și creșterea profitului. Tu trebuie să te asiguri că angajații sunt tratați corect și răsplătiți pe măsura muncii depuse.
Bunăstarea la locul de muncă
Conduita angajaților la locul de muncă trebuie să fie ireproșabilă. Aceștia trebuie să respecte etica și deontologia în muncă, dar și un set de reguli specifice postului. Totuși, aceștia trebuie să se bucure și de o oarecare libertate. Angajații nu trebuie să se simtă supravegheați și testați constant. Desigur, aceștia trebuie să-și cunoască îndatoririle, sarcinile și să le îndeplinească. Ca reprezentant al oamenilor din firmă trebuie să ridici problema bunăstării la locul de muncă. De asemenea, trebuie să încerci să formezi, în cazul în care nu există, încrederea dintre conducere și angajați.
Remunerație corectă
Situația financiară va fi mereu o preocupare a angajaților. Totuși, aceștia nu pot face prea multe pe cont propriu. Cererile acestora vor trece pe la tine și prin departamentul de HR. Tu reprezinți acel sector care poate să mulțumească conducerea firmei și angajații. Salariile trebuie acordate, bineînțeles, în funcție de merite, responsabilități, implicare și productivitate. Totuși, există anumite beneficii pe care trebuie să le aibă fiecare angajat. De exemplu, orice persoană angajată are nevoie de un tichet de masă Pluxee pe zi pentru a-și asigura o parte din mese. Productivitatea și bunăstarea angajaților depinde, într-o bună măsură, și de alimentația acestora. Chiar dacă oferirea tichetelor de masă nu este o obligație, reprezintă un beneficiu pe care orice angajator ar trebui să îl ofere. Sumele alocate pentru fiecare persoană din firmă nu trebuie să fie unele care să afecteze bugetul, ci să asigure măcar o masă în timpul programului de muncă.
Modificări legate de procesul de recrutare
Procesul de recrutare intră în sarcinile departamentului pe care îl reprezinți. De aceea, atunci când constați nereguli, trebuie să le scoți în evidență cât mai curând. Chiar dacă angajatul are nevoie de un loc de muncă și firma pe care o reprezinți are nevoie de oameni bine pregătiți, unii dintre aceștia ar putea renunța la aplicare dacă procesul de angajare este prea anevoios.
Prin urmare, este datoria ta să cunoști oamenii, nevoile și cererile acestora și să evidențiezi modificările necesare atunci când situația o impune.