STS, prima reacție după ce a transmis locații greșite, în cazul fetei dispărute la Caracal: ”A reușit să sune la 112, dar a oferit trei locații eronate!”
Serviciul de Telecomunicații Speciale a făcut precizări în cazul celor două fete dispărute la Caracal, reprezentanții companiei declarând că Alexandra a sunat de trei ori la Poliție.
Publicat: Vineri, 26 Iulie 2019, 15:23 | Actualizat: Vineri, 26 Iulie 2019, 15:42Serviciul de Telecomunicații Speciale a făcut precizări în cazul celor două fete dispărute la Caracal, reprezentanții companiei declarând că Alexandra a sunat de trei ori la Poliție.
Pe aceeași temăConform STS, Alexandra, fata care a dispărut de acasă și care a fost ucisă de Gheorghe Dincă, un mecanic auto în vârstă de 65 de ani, a sunat la 112, dar a transmis trei locații eronate.
Pe aceeași temăAstfel, echipajele au reușit să ajungă la imobilul în care era victima abia după câteva ore.
„La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.
Pe aceeași temăReferitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
– 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
– 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire;
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
– 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
– 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:12:51: : dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.
Pe aceeași temăSTS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.
Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”, a transmis Biroul de Presă al STS.