Cum să lucrezi de acasă într-un mod eficient?
În ultima perioadă tot mai multe persoane au început să lucreze de acasă din cauza pandemiei, în special cei din domenii care permit acest lucru. Să lucrezi de acasă poate fi relaxant și tentant, însă uneori se dovedește a fi destul de complicat. De ce? În primul rând din cauza factorilor care ne distrag atenția. De exemplu, vecinul care în fiecare zi are program de dat găuri cu bormașina de parcă ar construi un nou apartament. Sau copiii care plâng și îți pun întrebări din 5 în 5 minute. Unde mai pui că la un moment dat ți se face somn și parcă îți este foame în continuu.
Publicat: Vineri, 17 Aprilie 2020, 12:44 | Actualizat: Vineri, 17 Aprilie 2020, 12:52Când lucrezi de acasă, este foarte probabil să ai mai multă nevoie de ceai și cafea decât aveai la birou.
Cu toate acestea, există și părți bune ale lucratului de acasă, cum ar fi faptul că poți economisi bani pentru că nu mai cumperi mâncare la birou sau nu mai plătești abonamente. Un alt avantaj ar fi că nu mai pierzi mult timp pe drum, astfel că îl poți folosi în favoarea ta să faci lucrurile pe care ți le-ai dorit.
Pentru cei care experimentează pentru prima dată tipul de remote work, acest articol le va fi de ajutor pentru a se concentra mai mult. Mai jos am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să lucrezi eficient chiar de la tine din sufragerie.
8 sfaturi pentru a lucra de acasă cât mai eficient
1. Trezește-te de dimineață și începe treaba.
Oricât de tentant ar fi să te trezești mai târziu, gândește-te că odată cu apropierea serii, îți va fi și mai greu să lucrezi, așa că mai bine începi mai devreme. De asemenea, evită obiceiul de a mai lenevi după ce te-ai trezit. Ridică-te din pat, spală-te, ia micul dejun și începe treaba direct.
2. Fă-ți programul exact așa cum l-ai fi făcut și la birou.
Atunci când stai acasă, esti tentat să lucrezi doar când ai chef sau poate când ți se termină filmul de la televizor... Tocmai de aceea, cel mai bine ar fi să îți faci un program clar, așa cum îl aveai și la birou. De exemplu, lucrezi de la 09:00 la 17:00, iar în acest interval îți faci timp pentru pauza de prânz și câteva pauze scurte să te dezmorțești. Bineînțeles, nu este indicat nici să ajungi în cealaltă extremă, în care să pierzi foarte mult timp peste program cu task-urile, fără să mai ai timp și pentru tine sau familia ta.
3. Aranjează-ți un loc în casă unde să fie biroul tău.
Patul sau canapeaua din sufragerie sunt cu siguranță foarte confortabile, dar este foarte posibil să te îndemne la somn. Tocmai de aceea, cel mai bine ar fi să lucrezi la un birou. Ai grijă totuși la tipul de scaun pe care vei sta în cazul în care nu ai unul special de birou. Cele decorative din casă nu sunt foarte confortabile și după câteva ore vei avea dureri de spate. De asemenea, nu ignora decorul. Pentru a avea productivitate, colțul în care lucrezi trebuie să fie luminos și să arate bine. Astfel, îl poți decora cu câteva plante sau cu alte obiecte dragi ție, precum o ramă foto, un obiect decorativ cu citat, etc.
4. Nu lucra fără pauze. Există tendința să îți dorești să faci totul cât mai repede pentru a scăpa. Dar asta te-ar putea suprasolicita, așa că cel mai bine ar fi să iei câteva pauze ca să îți limpezești mintea.
5. Organizează-ți task-urile și pune-ți un deadline bine definit pentru ele. Cu cât ești mai organizat și ai deadline-uri stabilite, cu atât vei fi mai calculat și nu vei lăsa lucrurile pe altă zi.
6. Nu neglija masa de prânz sau să bei apa și cafea dacă ai nevoie. Masa de prânz este foarte importantă pentru un boost de energie. La fel și cafeaua de dimineață sau necesarul de apă pentru organismul tău. Pentru a-ți fi mai ușor și pentru a economisi, poți achiziționa online cafea și bidoane de apă.
7. Folosește tool-uri și platforme pentru a rămâne în contact cu partenerii, colegii sau clienții. Este foarte important să comunici în continuare cu cei cu care lucrezi. În primul rând pentru a lucra împreună la proiecte și în al doilea rând pentru a socializa.
8. Stabilește câteva reguli cu cei cu care împarți casa. Dacă împarți casa cu soțul, copiii sau alte persoane, atunci ar trebui să existe mici reguli. De exemplu, atunci când ai o videoconferință, cei din jurul tău să știe de ea pentru a păstra liniștea de care ai nevoie.