50 de lei - atât te costă să transformi în ochii autorităţilor o rablă, într-o maşină numai bună de circulat pe stradă. Deşi anul trecut au fost instalate camere de supraveghere în service-urile care efectuează ITP, inspectorii tot au găsit metode de a frauda controlul obligatoriu. Anual, la controalele în trafic sunt descoperite mii de maşini care pun în pericol siguranţa traficului rutier.
Negocierea se face ca la piaţă, pentru un ITP - inspecţia de care depind siguranţa maşinii şi vieţile pasagerilor. Dacă maşina are probleme vizibile, strategia se schimbă. Pentru a evita camerele de supraveghere, devenite obligatorii în service-uri de anul trecut, mecanicul te cheamă după program.
Astfel, maşini cu probleme grave ajung să circule pe străzi. Defecţiunile întâlnite cel mai des sunt la sistemul electric şi deseori ajung să provoace incendii periculoase.
Grav este că tot mai multe maşini vechi intră anual în România. Odată cu eliminarea taxei de mediu, şoferii le înmatriculează mai uşor - mulţi fără să ţină cont de riscuri.
Cei de la Registrul Auto Român spun că efectuează periodic verificări atât în trafic, cât şi în service-uri. Doar anul trecut au controlat, împreună cu poliţiştii rutieri, peste 70 de mii de maşini, iar jumătate dintre ele aveau defecţiuni, de regulă tot la sistemul electric. Dacă circulaţi cu astfel de autoturisme, riscaţi amenzi de sute de lei, dar şi să rămâneţi fără talon.