Programe încărcate şi şcoli slab dotate. Acestea sunt doar două dintre problemele pe care le-a scos în eviedenţă o nouă radiografie făcută sistemului de educaţie. Peste 1000 de persoane au participat la studiul online făcut de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ. Atât părinţii şi elevii, cât şi profesorii şi-au exprimat nemulţumirile care nu sunt deloc puţine.
Peste 90% dintre părinţii, profesorii şi elevii intervievaţi spun că programele şcolare trebuie schimbate.
”Îi încarcă foarte mult cu lucruri care nu ştiu dacă mai târziu le vor fi de folos, e bine să se focalizeze şcoala pe anumite discipline. Nu ştiu cu ce se vor alege copiii în viitor, mai ales că viitoarele locuri de muncă vor fi extrem de puţine pentru e.”, a declarat un părinte.
În schimb, părinţii şi profesorii propun noi materii, adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii. Educaţia pentru sănătate, antreprenoriatul, dezvoltarea personală şi gestionarea emoţiilor ar trebui să se regăsească în orarul elevilor, arată studiul. Supriza vine la capitolul teme. Peste 50%, fie că sunt copii, fie părinţi sau profesori, consideră lecţiile un factor de stres.
Nu sunt singurele probleme din învăţământ. Peste 70 la sută se plâng de lipsa dotărilor din şcoli, 60 la sută spun că sunt prea mulţi copii într-o clasă, iar peste jumătate susţin că elevii învaţă doar lucruri teoretice.
De asemea, părinţii susţin că ar trebui să se investească mai mult şi în pregătirea profesorilor.
La întrebarea ce reprezintă școala în acest moment pentru ei, cei mai mulți au răspuns: educație, loc de muncă, viitor şi...stres.