Perlele au curs lanţ la proba de Limba şi literatura română de la Evaluarea Naţională. Cele mai multe formulări care i-au amuzat şi nu prea pe profesorii corectori au venit de la primul subiect.
„Zamfir îi zice lui Sergiu că nu se amestecă, dar nu e bine să aibă «nopți pierdute mai moi»”, a scris unul dintre elevi. De fapt, personajul din textul lui Horia Lovinescu era sfătuit să o lase mai moale cu nopţile pierdute.
„Claudia îl ceartă că nu e un băieţel cuminte şi că va avea grija de toate urechile lui”, a scris un alt copil la Evaluarea Naţională
O profesoară de Limba şi literatura română a spus că l-ar întreba pe acest copil câte urechi are el, ca și personajul.
Acestea sunt două dintre perlele unei generaţii de elevi din care aproape 40% sunt analfabeţi funcţional. Adică recunosc literele, pot citi cuvintele, dar nu înţeleg sensul unui text. Aşa apar răspunsuri precum acestea:
„Sergiu trebuie ambiţionat să nu mai fie un băieţel, ci un băiețoi alergător” și „Sergiu trebuie ambiţionat ca să nu mai fie sportiv, ci să ajungă și el om”, au scris alți copii.
Perlele au ajuns până la ministrul Educaţiei, sub forma unor mesaje de la elevi, cărora Ecaterina Andronescu le-a răspuns pe Facebook.
Mai multe detalii sunt disponibile în clipul de mai sus din Observator.
„Mi-aţi cerut să vă trimit subiectele. Nu mai trimiteți mesaje cu această cerință. În același timp, când scrieți mesaje, fiți atenți să nu mai faceți greșeli de ortografie, pentru că asta mă supără și supără pe oricine le vede, dar mai ales pe profesorii voștri de Limba și literatura română”, le-a transmis Ecaterina Andronescu.
Rezultatele la examenele naţionale sunt în continuare dezastruoase. Doar 105 mii de copii au reuşit să obţină anul trecut medii peste 5 - adică puţin peste 70%. Aceste note îi vor ajuta pe elevi în proprtie de 80% la admiterea la liceu.