Atenţie unde vă reparaţi maşina! Peste 10 mii de service-uri auto funcţionează ilegal în toată ţara, în garajele şi curţile unor aşa-zis mecanici care nu au niciun aviz de la RAR.
Specialiştii ne sfătuiesc să nu cădem în capcana costurilor scăzute. Un preţ mic ne poate costa enorm: viaţa noastră sau a celorlalţi. Piaţa neagră din acest domeniu înghite jumătate de miliard de euro anual.
Preţurile mici sunt principalul motiv pentru care mulţi români îşi duc maşina la reparat în ateliere de cartier. Doar că nu toţi mecanicii care şi-au deschis service uri în curte au şi autorizaţii de la Registrul Auto Român.
În jur de 11 mii de service uri au autoritaţie în România şi aproape tot atâtea funcţionează ilegal. Asta înseamnă mii de maşini care ies lunar pe şosele după reparaţii la sistemele de direcţie sau frânare fără nicio garanţie. În plus, de multe ori piesele folosite pot fi contrafăcute.
Mulţi şoferi nu par conştienţi de riscuri: se expun pericolelor pe ei, dar şi pe ceilalţi participanţi la trafic.
Pentru autorizarea unui atelier auto, proprietarul trebuie să plătească mai multe taxe, în funcţie de complexitatea lucrărilor pe care vrea să le desfăşoare. Amenzile în cazul serviceurilor ilegale pot atinge 40 de mii de lei. În ultimii doi ani , Registrul Auto Român a închis peste 500 de ateliere clandestine în întreaga ţară.