În condiţiile în care bugetul de consum este de 86 de euro pe cap de locuitor în Bulgaria şi de zece ori mai mare în Germania, piaţa pentru retailerii de electronice şi electrocasnice este destul de competitivă
Aparatele electrocasnice şi produsele IT reprezintă 2,6% din coşul de cumpărături al românilor, aproape la fel ca parfumurile, spune reprezentantul uneia din cele mai importante reţele de magazine autohtone de profil. Procentul nu pare unul mare, dar să nu uităm că, la noi, cumpărăturile trec mai întâi prin stomac. Iar mai mult de jumătate din banii cheltuiţi de români se duc pe mâncare.
Aşa că, pe restul coşului de cumpărături, retailerii electro-IT duc o competiţie acerbă. Concurenţa serioasă vine din mediul online, dar şi de la hipermarketuri. Conform managerului reţelei de magazine de electronice şi produse IT, vânzările pe internet au ajuns de la 7% anul trecut, la 22-23% în acest an. Şi se estimează că vor atinge 25% în 2014.
Hipermarketurile au o altă strategie. Nu mai pot atrage consumatorii doar cu reclame pentru mâncare, şi atunci aduc oameni în magazine cu reduceri la televizoare şi electrocasnice.
Acelaşi manager spune că, pentru a rezista pe piaţă, strategia acestui lanţ de magazine este ca fiecare unitate să devină profitabilă încă din prima zi, aşa că urmăreşte cea mai importantă zonă de dezvoltare, adică centrele comerciale. Dar şi chiria trebuie să fie una acceptabilă.
Şi pentru că nu mai pot reduce preţurile, s-au axat încă din 2010 pe servicii şi calitatea acestora.
Puteţi urmări toate ediţiile Observatorului pe AntenaPlay.ro!