Marii absenţi au fost chiar ministrul Transporturilor şi directorul TAROM - adică cei care ar trebui să răspundă de soarta actuală a companiei, care se află de 12 ani la rând pe pierderi.
Cinci decenii au trecut de când TAROM a reuşit un zbor în jurul lumii. O cursă cu emoţii pentru cei care au aşteptat decolarea.
Aeronava avea 65 de pasageri la bord şi două echipaje care au avut la rândul lor câte un schimb. Avionul a străbătut 47 de mii de kilometri- trecând, de exemplu, prin New Delhi, Tokyo, Insula Wake, Los Angeles sau New York. Un traseu parcurs în 27 de zile. Compania de stat nu a mai repetat niciodată această performanţă.
Mai multe personalităţi din aviaţie au rememorat momentele de glorie ale TAROM şi au admirat, într-o defilare, ţinutele pe care stewardesele le-au purtat, de-a lungul timpului, la bordul aeronavelor.
Pe Aeroportul Băneasa, în acelaşi loc în care, acum 50 de ani, se înălţa aeronava TAROM pentru primul zbor în jurul lumii, au fost eliberaţi astăzi porumbei, ca simbol pentru acel moment.
Momentul istoric a fost sărbătorit în lipsa ministrului Transporturilor, Lucian Bode, dar şi în lipsa directorului TAROM, George Costin Barbu. Ambii au invocat întâlniri importante. De altfel, aceştia evită să explice dezastrul în care a ajuns TAROM- cu pierderi financiare de 12 ani la rând şi o aeroflotă învechită.
De altfel, în ultimii ani, TAROM a închis mai multe rute, pentru că avioanele decolau din ţară aproape goale.
Ultima dată, TAROM a zburat pe profit în 2007. Pentru anul trecut, pierderile se estimează la 171 de milioane de lei.
Mai există și frumos în lume! S-a deschis prima farmacie care vinde poezii ca tratament pentru alinarea durerilor suflet... O bălăceală la zero grade nu este ceva ieşit din comun pentru cei obişnuiţi cu frigul. A devenit o tradiţie în această p...