PREMIERĂ MONDIALĂ! Primii pui de căței concepuți in vitro s-au născut în Statele Unite

Primii pui de căței concepuți în eprubetă s-au născut în Statele Unite, marcând, după decenii de eșecuri, succesul unei proceduri de fertilizare in vitro la câini, care este deja utilizată în mod obișnuit la om de 30 de ani.

Acest succes, despre care s-a scris miercuri în revista Public Library of Science ONE, deschide posibilitatea de a salva specii canine în pericol de dispariție, folosind tehnologii de editare genetică ce permit eliminarea de boli ereditare canine. Acest lucru oferă, de asemenea, posibilitatea de a studia aceste boli.

Este vorba de șapte pui născuți în luna iulie, un amestec de Beagle, Cocker și Labrador, toți perfect sănătoși, a declarat Alex Travis, profesor de biologia reproducerii la școala veterinară a Universității Cornell (New State York), care a condus experimentul.

În total, nouăsprezece embrioni au fost fecundați în laborator, care au fost implantați la o cățea. "Am încercat încă de la mijlocul anilor 1970 fecundarea in vitro la câini, dar fără succes", spune Alex Travis.

Dificultatea se datorează faptului că ciclurile de reproducere ale câinilor sunt diferite de ale altor mamifere, ceea ce face dificilă fecundarea ovocitelor. Datorită tehnicii dezvoltate pentru a depăși aceste dificultăți, cercetătorii au ajuns la o rată de succes a fecundării in vitro de 80 — 90%, spune profesorul Travis.

Congelarea embrionilor a fost un alt obstacol pentru cercetători, care au reușit să-l depășească din 2013. Congelarea permite introducerea embrionilor în trompele uterine ale femelei în momentul cel mai propice al ciclului său de reproducere, care la câini are loc doar o dată sau de două ori pe an, explică oamenii de știință.

Câinii au în comun cu oamenii peste 350 de boli ereditare și trăsături și aproape de două ori mai multe gene decât toate celelalte specii de animale. Ca atare, subliniază profesorul Travis, "câinii oferă un instrument puternic pentru a înțelege baza genetică a bolilor" umane.

Potrivit lui, acest progres are, de asemenea, implicații mai largi pentru eforturile de conservare a speciilor sălbatice.

Primul bebeluș conceput în eprubetă s-a născut în 1978 în Marea Britanie, unde a fost dezvoltată această tehnică, amintește France Presse.

Pepe a lucrat la circ!... Adela, fetiță care a făcut show total la Ham Talent, împreună cu Ina, cățelușa ei, a venit în platoul de la Neatza...

Unde ne putem întâlni zi de zi :)

Dacă doriţi să revedeţi momente dragi din Ham Talent nu e panică :). Iată câteva linkuri care vă pot ajuta. Site-ul emisiunii este http://a1.ro/ham-talent/. Pe Facebook avem pagina https://www.facebook.com/hamtalent/?fref=ts , iar canalul nostru de YouTube este: http://www.youtube.com/Antena1AntenaTVGroup.

Nu în ultimul rând, puteţi urmări toate înregistrările integral pe AntenaPlay: https://goo.gl/Xezxeo.

Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum