- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
E drept că astfel de detalii pot să difere de la client la client, însă sunt câteva aspecte esențiale pe care trebuie să te concentrezi dacă vrei să faci o afacere profitabilă din vânzarea casei. Evident, va fi nevoie și de o mică investiție din partea ta, iar acesta este primul aspect pe care trebuie să-l ai în considerare dacă vrei să-ți crești profitul.
Dacă te întrebi care sunt îmbunătățirile care te vor ajuta să crești prețul de vânzare îți prezentăm mai jos patru dintre ele, de care trebuie să ții cont în primul rând.
1. Curățenia
Trebuie să le faci clienților o bună impresie de la prima vizită, iar pentru aceasta e necesar să menții curățenia în imobil. Dacă e vorba de un apartament, lucrurile vor fi mai simple, însă pentru o casă pe pământ trebuie să te ocupi și de aspectul exterior al imobilului, dar și de curte.
Chiar dacă apartamentul sau casa sunt vechi, un aspect îngrijit, lipsa prafului, a igrasiei de pe pereți și a altor detalii mai puțin plăcute vederii, vor crea o bună impresie cumpărătorului.
Dacă e nevoie, va trebui să refaci tencuiala decorativă, să cureți parchetul, chiuvetele și să faci alte reparații necesare înainte de a invita clientul că viziteze casa.
2. Finisajele
De multe ori, detaliile mici fac diferența, iar finisajele din locuință fac parte din această categorie. Orice detaliu pe care tu îl consideri nesemnificativ îl poate determina pe cumpărător să negocieze pentru un preț mai mic sau chiar să se răzgândească în privința tranzacției.
Când prezinți casa cumpărătorului, ferestrele și ușile nu trebui să scârțâie, varul de pe pereți nu trebuie să fie crăpat, robinetele nu trebuie să picure, cada și chiuveta să nu fie pătate, iar ușile și sertarele de la mobilă nu trebuie să atârne într-o balama.
Așadar, se impune o revizie generală înainte de întâlnirea cu clientul, urmată de reparațiile ce se impun.
3. Spațiul interior
Orice client va dori ca locuința să îi confere un spațiu suficient, iar acesta este un alt aspect care trebuie să te preocupe în mod special. Eliberează camerele de lucrurile de care nu mai ai trebuință și rearanjează mobila din interior, astfel încât să creezi mai mult spațiu.
În cazul camerelor mai mici, este recomandat să zugrăvești pereții în alb, crem sau alte nuanțe deschise, pentru că acestea creează senzația de spațiu.
4. Hitroizolația și termoizolația
Nimeni nu își dorește să cumpere o casă în care să-l plouă prin tavan sau să tremure de frig iarna, cu caloriferele încinse. De aceea, la inspecția casei, cumpărătorul se va interesa și în privința acestor două elemente esențiale. Dacă sunt probleme cu elementele de izolație termică, sau cu hidroizolația, este imperativ necesar să le rezolvi înainte de a scoate casa la vânzare.
Ce nu ar trebui să faci
Orice alte îmbunătățiri sunt binevenite, însă nu trebuie să cazi în extrema cealaltă, în încercarea de a face locuința cât mai atractivă pentru cumpărători. Chiar dacă „sar în ochi”, zugrăvelile în culori țipătoare nu sunt cele mai indicate opțiuni pentru a atrage cumpărătorii.
De asemenea, nici decorațiunile în exces și dotările inutile nu te vor ajuta să-ți vinzi casa la pun preț bun și chiar ar putea să țină la distanță mulți potențiali clienți.
Simplitatea, curățenia, ordinea și bunul gust sunt ingredientele de bază care îi vor încânta într-o mai mare măsură pe cumpărători și îi vor convinge mai ușor să accepte prețul cerut de tine.
Ce soluții ai la dispoziție pentru facturi mai mici, fără sacrificii... Cum îți îngrijești grădina iarna?...