Căutare Live

Afla ce alimente alunga insomnia!

Fie ca avem copii mici, sau mari, probleme la job sau in familie, dificultati financiare sau in relatii, toti am trait acele nesfarsite minute de cosmar cand nu poti sa adormi oricat de obosit ai fi, si te foiesti de pe o parte pe alta in bezna ore in sir calculand cate minute de somn ai mai prinde daca ai adormi CHIAR ACUM.

Ca sa nu mai treci prin asa ceva, expertii de la Woman's Day iti recomanda cateva alimente care alunga insomnia si o sa-ti aduca un somn odihnitor.

1. Migdalele - "Migdalele contin magneziu, ceea ce ajuta nu numai la somn, dar si la relaxarea muschilor. In plus, contin proteine, ceea ce ajuta la mentinerea stabila a nivelului glicemiei in timpul somnului si te ajuta sa adormi comutand organismul din ciclul alert, sustinut de adrenalina, in ciclul odihna si digestie.", spune un specialist in oboseala cronica. Asadar, inainte de culcare, rontaie o mana de migdale ca sa iti ajuti corpul sa se relaxeze.

2. Ceaiul - O cana de ceai cald de musetel este un stravechi remediu natural pentru insomnie. Ceaiul verde e bun si el, deoarece contine teanina, care induce somnul. Totul e sa gasesti ceai verde decofeinizat, ca sa nu contracareze efectul substantei somnifere.

3. Bananele - Medicii americani spun ca o banana mancata inainte de culcare iti va relaxa muschii datorita cantitatilor mari de magneziu si potasiu continute. In plus, bananele au in ele triptofan, substanta pe care organismul o transforma in serotonina, si melatonina, cei mai puternici hormoni calmanti ai creierului uman. O combinatie delicioasa si eficienta e aceasta: pune in blender o banana si o cana de lapte si amesteca bine pana obtii un shake cremos.

4. Produsele lactate - Iaurtul, laptele si branza contin triptofan. In plus, au si un nutrient cu surprinzatoare proprietati somnifere: calciul este eficient in reducerea stressului si stabilizarea fibrelor nervoase, inclusiv cele din creier. Un iaurt fara zahar mancat inainte de culcare te va ajuta nu numai sa dormi, dar si sa nu-ti mai faci griji in legatura cu ce ti-a zis seful azi.

5. Fulgii de ovaz - Un castronas cu fulgi de ovaz in lapte cald te va ajuta sa dormi ca un prunc, deoarece e bogat in calciu, magneziu, fosfor, silicon si potasiu, adica nutrientii cu cele mai semnificative proprietati somnifere. Ai grija, insa, sa nu le adaugi prea mult zahar, pentru ca zaharul alunga somnul din cauza proprietatilor lui energizante. Mai bine indulceste cerealele cu o banana taiata felii.

Citeste mai multe pe Sfatul Parintilor

Foto: ibtisamfahimah.com

Afla de ce si-au pierdut rosiile gustul!... 5 greseli frecvente pe care le fac parintii in educarea copiilor...
Parteneri
Dușul fierbine în sezonul rece: de ce este contraindicat
O baie relaxantă este tot ce vizezi, după o zi aglomerată? Avem o veste nu tocmai plăcută pentru tine. Dușul fierbinte în sezonul rece ți-ar putea face mai mult rău decât bine, potrivit informațiilor oferite de medici și specialiști.
Catine.ro
Ultimele știri