Un animal face adevarate minuni pentru dezvoltarea psiho-emotionala a copiilor. In ultimii ani, din ce in ce mai multi psihologi insista asupra efectelor pozitive pe care un prieten cu blana sau pene le are asupra unui copil.
Cercetatorii din Germania au observat ca nu detinerea unui animal de companie in sine este importanta, ci implicarea copilului in ingrijirea acestuia, iar efectele la nivelul dezvoltarii copilului sunt spectaculoase. La The London School din Hampshire, animalele sunt chiar parte din procesul de invatamant.
Fara gluma, scoala-internat are clase speciale pentru copii autisti, cu dificultati in a invata sau care manifesta comportamente antisociale, iar elevii au prevazute in programa ore de ingrijre a magarilor, poneilor, porcilor, oilor si cainilor, care traiesc intr-un parc ce se intinde pe 10 acri.
La o scoala „normala" din Viena, cainii sunt nu numai tolerati in clasa, dar sunt chiar invitati de catre profesori. Specialisti in analiza comportamentului au observat ca elevii sunt mult mai atenti la profesori, mult mai concentrati si au, in general, un comportament mai putin agresiv unul fata de celalalt in prezenta unui caine.
Alte studii au aratat ca relatia dintre copii si animale este speciala, unica si nu e, asa cum s-a crezut multa vreme, un substitut pentru relatii cu alti oameni (membri ai familiei, prieteni etc.).
FOTO: Hepta.ro